ကၽြန္ေတာ္ စာေပအင္တာဗ်ဴးတစ္ခ်ိဳ႕လုပ္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ အခ်ိဳ႕စာေရးဆရာေတြက ရသေရစီးေျပာင္းသြား ၿပီ။ ရသစာေပေတြအားနည္းသြားၿပီလို႔ ေျပာဆိုၾကတာမ်ိဳးေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒီအေပၚကို ေမာ္ဒန္စာေရးဆရာ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ မင္းခိုက္စိုးစန္ကေတာ့ ရသစာေပေတြ အားနည္းသြားၿပီဆိုတဲ့အေပၚကို အခုလို ဆိုခဲ့ဘူးပါတယ္။ ရသစာေပအားနည္းသြားၿပီဆိုတဲ့ေနရာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွိရွိသမွ်ရသစာေပေတြအားလံုးဟာ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ေတြျဖစ္ သြားၿပီလို႔ ဆိုလိုရာေရာက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာမင္းလူတို႔လို ဆရာနီကုိရဲတို႔ရဲ႕ စာေတြၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ေတာ့ ဟာသရသမွာ အားနည္းမေနေသးဘူးလို႔ ဆိုလို႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ သေစၦ၊ သရဲ၀တၳဳေတြမွာဆိုရင္လည္း ဘယနကရသပိုင္းမွာ အားနည္းမွဳမရွိဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘယ္လိုရသမ်ိဳးေတြ အားနည္းသြားတာလဲဆိုတာ ကို အေသးစိတ္ ျပန္ေလ့လာစမ္းစစ္ဖို႔လိုေနပါေသးတယ္။ လို႔ ဆိုခဲ့ဘူးပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္အျမင္ကို နည္းနည္းေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ျမန္မာစာေပေလာကေစ်း ကြက္ကို အေျခတည္ၿပီး စဥ္းစားဖို႔လိုမယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ စာေပနဲ႔ ဘ၀ရပ္တည္တဲ့ စာေရးဆရာေတြမွာ ဘ၀ရပ္တည္မွဳအတြက္ ေငြေၾကးဟာ အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ လိုအပ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔လုပ္ခ်င္တာနဲ႔ ေရးခ်င္ၾကတဲ့အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးေတြထက္ ေစ်းကြက္တန္း၀င္မယ့္ စာမ်ိဳး ေတြ ပိုမိုေရးသားေနၾကရတယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ခံယူခ်က္ေတြ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြမဆိုင္ပါဘူး။ ဘ၀ရပ္တည္မွဳနဲ႔ လူေနမွဳအဆင့္အတန္းျမင့္မားလုိမွဳေတြနဲ႔ပဲဆိုင္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္မိပါတယ္။ အခုအခ်ိန္ ဟာ (၂၁) ရာစုကို ေရာက္ေနၿပီျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကမၻာေပၚမွာရွိတဲ့ လူသားအားလံုးရဲ႕ သံုးပံုႏွစ္ပံုဟာ အစိုးရေတြရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနဲ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား အေမွ်ာ္အျမင္ေတြေၾကာင့္ လူေနမွဳအဆင့္အတန္းတိုးတက္မွဳေတြ ရွိေနေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ လက္ကိုင္ဖုန္းတစ္လံုးကိုင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေတာ္ေတာ္မလြယ္ကူလွတဲ့ အေျခအေနပါ။ ဒီလိုအေျခအေနမွာ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းအရ မိမိရဲ႕ဘ၀သာယာဆိုေျပဖို႔အတြက္ မိမိ တို႔ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ရာ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းမွဳေတြနဲ႔ ဘ၀ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မွဳကို ေငြေၾကးနဲ႔ တည္ေဆာက္ယူၾကရပါ တယ္။ ဒီလိုဘ၀ျဖတ္သန္းမႈပံုစံဟာလည္း စာေပနဲ႔အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳသူေတြဆီကို အတိုင္းအတာေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ား ႐ိုက္ခက္မွဳေတြရွိေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေစ်းကြက္မွာ တန္း၀င္မယ့္ စာမ်ိဳးေတြကို အဓိကထားၿပီး ေရးသားၾကရာက စတင္တယ္လို႔ ေျပာရင္မွန္ႏိုင္မွာပါ။
ကၽြန္ေတာ္အျမင္ကိုေျပာရရင္ မီဒီယာလုပ္ငန္းမွာ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိေနပါတယ္။ တစ္မ်ိဳးကေတာ့ အလွဴေငြ တို႔ ရန္ပံုေငြတို႔နဲ႔၊ မီဒီယာလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္တဲ့ပံုစံနဲ႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုပံုစံ အ႐ံႈးအျမတ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ၾကရတဲ့ပံုစံမ်ိဳးပါ။ ရန္ပံုေငြနဲ႔ ရပ္တည္တဲ့မီဒီယာေတြဟာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းပံုစံလုပ္ကိုင္ရတဲ့ မီဒီယာ ေတြထက္ ခံယူခ်က္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြမွာ ပိုမိုသာလြန္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ပံုစံရပ္တည္ၾကရတဲ့ မီဒီယာေတြမွာေတာ့ အ႐ံႈးအျမတ္ကို စဥ္းစားေနရတဲ့အတြက္ တင္ျပမွဳတစ္ခုမွာ ပရိသတ္ စိတ္၀င္စားမွဳရွိမရွိ အဲ့ဒီစိတ္၀င္စားမွဳမွာ (ပရိသတ္အေပၚ လႊမ္းမိုးႏိုင္မွဳ) အေပၚ မူတည္ၿပီး သူရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ ငန္းကို လည္ပတ္ရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပရိသတ္စိတ္မ၀င္စားမယ့္အရာ၊ ပရိသတ္စိတ္၀င္စားမွဳနည္းပါးမယ့္ အရာ ေတြကို ေလွ်ာ့ၿပီး ပရိသတ္စိတ္၀င္စားမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြကို မ်ားမ်ားတင္ဆက္ျပသရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့အရာေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ အမ်ားနားလည္ႏိုင္မယ့္ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ ခက္ေပ့ါေပါ့တင္ဆက္ၾကရပါ တယ္။ ဒီသေဘာတရားဟာ ျမန္မာစာေပေရးရာေတြနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ အေရးႀကီးတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထုတ္ေ၀သမွ် စာအုပ္၊ စာေပေတြအားလံုးဟာလည္း ဒီပံုစံနဲ႔ သြားေနၾကရတာျဖစ္ပါ တယ္။ လူနည္းစုနဲ႔ အသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ခုသာ လက္ခံႏိုင္ေလာက္မယ့္စာအုပ္ေတြ ေငြေၾကးစိုက္ထုတ္ၿပီး ဘယ္ထုတ္ေ၀သူကမွ မထုတ္လုပ္ရဲၾကပါဘူး။ ထုတ္ေ၀သူေတြဘက္ကၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း ဒါဟာ မွန္တယ္လို႔ ဆိုလိုရပါတယ္။ စာေပစိတ္ဓာတ္ရွိမွာ အရံႈးခံၿပီး ထုတ္လုပ္ေပးတာတို႔ ဘာတို႔ဆိုတာရွိတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း အလြန္နည္းပါးလြန္းပါတယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ျခင္းရင္းႏွီးလြန္းမွ ဒါမ်ိဳးရွိတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုစာအုပ္မ်ိဳးေတြ ဟာ ထြက္ရွိမွဳအလြန္နည္းပါးလာရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပံုစံဟာ လူထုမွ စာေပ၊ စာေပမွ လူထုဆိုတဲ့ အျပန္အလွန္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳေတြ ဆံုးရတဲ့ အေျခခံအေၾကာင္းတရားျဖစ္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ဆိုရင္ ဆယ္ဆုႏွစ္အနည္းငယ္ျဖတ္သန္းၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ စာေပစိတ္ဓာတ္ရွိတဲ့ ထုတ္ေ၀သူအခ်ိဳ႕ဟာ ေငြေၾကးအရ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မယ့္ စာအုပ္မ်ိဳးေတြကို ေစ်းကြက္အရ ထုတ္လုပ္ၾကၿပီ။ ရလာတဲ့ ေငြေၾကးအျမတ္အစြန္းထဲကေနမွ စာေပအရေအာင္ျမင္မယ့္ စာအုပ္မ်ိဳးေတြကို ေရြးခ်ယ္ ထုတ္လုပ္လာၾကတဲ့ အေလာ့အထေတြကို ေတြ႕လာရပါျပီ ဒါေပမယ့္ အလြန္တရာနည္းပါးပါေသးတယ္။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုရွိလာတာက ရန္ပံုေငြတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ရပ္တည္ၿပီး ထုတ္လုပ္ၾကတဲ့ စာေပတိုက္မ်ားကထုတ္ေ၀တဲ့ စာအုပ္ေတြကေတာ့ ထင္သေလာက္ႀကီ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ အက်ိဳးမရွိလွပါလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီအျမင္ကေတာ့ မွန္ခ်င္လည္း မွားခ်င္လည္း မွားႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔မွာ လည္း သူတို႔ရပ္တည္နဲ႔ ခံယူခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးေတာ့ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ရသနဲ႔ပတ္ သက္လို႔ စာေပအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ အံ့ၾသရေလာက္တဲ့စာအုပ္မ်ိဳးေတြကိုေတာ့ ဘယ္ရန္ပံုေငြအဖြဲ႕အစည္းကမွ မထုတ္လုပ္ေပးႏိုင္ခဲ့တာကေတာ့ အေသအျခာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြၾကားမွာ ေခတ္သစ္ရသစာေပနဲ႔ပတ္သက္လို႔ စံအျဖစ္ ထားရွိတဲ့ စာေရး ဆရာေနမ်ိဳးရဲ႕ “႐ုပ္ရွင္” လို စာအုပ္မ်ိဳးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ့စာေပနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ အသစ္ကို တင္ျပ ထားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အမွန္တကယ္အက်ိဳးရွိတဲ့စာအုပ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ အျခား စာေပအရေအာင္ျမင္တဲ့ စာအုပ္ မ်ိဳးေတြဆိုရင္လည္း အရင္ကနာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာႀကီးေတြရဲ႕ စာအုပ္မ်ိဳးေတြကိုပဲ အႀကိမ္ေရေျမာက္မ်ား စြာ႐ိုက္ႏိႈပ္ထုတ္ေ၀ေနၾကၿပီး သံုးေထာင္၊ ေလးေထာင္၊ ငါးေထာင္စျဖင့္ ေစ်းကြက္မွာ ေရာင္းခ်ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ လစာနည္း လူေနမွဳအဆင့္နိမ့္က်လြန္လွတဲ့ ပရိသတ္ဆီက ေငြေၾကးကို ေက်ာက္တံုးေရညႇစ္သလို ညႇစ္ယူေနတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေတာင္ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေပေလာက က စာေရးဆရာေတြမွာ ရသပိုင္း ေတြအားနည္းသြားတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ထုတ္ေ၀သူေတြက စီးပြားေရးအေျခအေနအရ ေစ်းကြက္ေနာက္ကိုလိုက္ၿပီး ထုတ္ေ၀ေနၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာလည္း ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ စာ၀တ္ေနေရးအျပင္ အျခားဘယ္အရာကို စဥ္းစားလို႔မရတဲ့အတြက္ စာအုပ္ေလးဖတ္လိုက္၊ စကားေလးေျပာလိုက္နဲ႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ပတ္၀န္းက်င္က ဘ၀ေနထိုင္မွဳဟန္ပန္မ်ိဳး မရွိၾကေတာ့တာကတစ္ေၾကာင္း၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရးၾကားခံမီဒီယာအမ်ိဳးမ်ိဳးက တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေနဆန္းသစ္တိုးတက္လာတာကတစ္ေၾကာင္းစတဲ့တဲ့အေျခအေနေတြေၾကာင့္ စာဖတ္ခ်ိန္ေတြေလ်ာ့နည္းလာ ရၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္အားနည္းသြားတဲ့ ပရိသတ္ေတြကို စာဖတ္အားျပန္မ်ားလာေအာင္ စာေပမွ ပရိသတ္အတြက္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မွဳေတြ ျပန္လုပ္ေပးႏိုင္ဖို႔ လုိလွပါတယ္။ ဒီလိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မွဳေတြေပး တဲ့ေနရာမွာလည္း ကိုယ္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ အေျခခံစိတ္ေနသေဘာသဘာ၀နဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္ ရသစာမ်ိဳးေတြျဖစ္ဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္လို႔ ျမန္မာရသစာေပပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္။
အံ့ဘုန္းျမတ္
(အထက္ပါေဆာင္းပါးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးလိုပါက ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ေမးလ္လိပ္စာျဖစ္တဲ့ ahuntphone.myat@gmail.com ကို ဆက္သြယ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။)
အမ်ားအားျဖင့္ ရသထက္ ေစ်းကြက္ကို ခ်ိန္ျပီး ေရးေနၾကတဲ့က မ်ားတာလည္း ပါႏိုင္ပါတယ္။
ကလပ္စစ္တန္း ဝင္မယ့္ စာမ်ိဳးေတြ ေနာက္ပိုင္းမွာ မထြက္ႏိုင္ျဖစ္ေနတယ္။
အေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါကလည္း မေပးဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။
သင္ကာ
LikeLike