ေဆာင္းပါး, ႏိုင္ငံေရး

ကြဲလြဲမႈႏႇင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၀န္းက်င္


ကြဲလြဲမႈႏႇင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၀န္းက်င္

ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း (ရန္ကုန္)

The Voice Journal အတြဲ ၅ ၊ အမွတ္ ၃၉ မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ဆရာဦးေက်ာ္ၿငိမ္းေရးသားတဲ့ “ကြဲလြဲမႈႏႇင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၀န္းက်င္ေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္ကူးၿပီး ပို႔စ္အေနနဲ႔ တင္လိုက္ရပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးမွာ ႏိုင္ငံေရး အရေရာ လူမႈေရးအရပါ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြၾကားမွာ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိတဲ့ ကြဲလြဲမႈသေဘာတရားေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရးသားထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဖတ္႐ႈႏိုင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ The Voice Journal နဲ႔ စာေရးသူ ဆရာဦးေက်ာ္ၿငိမ္းတို႔ရဲ႕ အာေဘာ္နဲ႔ သေဘာထားအျမင္ေတြပဲ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ယခုလုိ ဒီမုိကေရစီ အႀကဳိကာလမ်ားတြင္ ‘လြတ္လပ္စြာကြဲလြဲခြင့္’ ဟူေသာအသံမ်ား မၾကာခဏၾကားေနရ၏။ ကြဲလြဲမႈႏႇင့္ပတ္သက္လာလ်င္ ဆံတစ္ပင္တင္း၊ ခ်စ္ျခင္းမယား ဆုိုသိုသကဲ့ဲသုိ႔ တစိုတစိတ္ကေလးမွ် လက္မခံ၊ ျငင္းဆန္လုိုေသာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူ႕အဖြဲြဲ႕အစည္းအတြက္ ၄င္း ‘လြတ္လပ္စြာကြဲြဲလဲလြဲခြင့္’ ဟူသည္ႏွင့္ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ပါ့မလားဟူ၍ူ စဥ္းစားမိရင္း ဤစာကုိုိေရး ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ‘လြတ္လပ္စြာကြဲလြဲခြင့္’ ႏႇင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ့ မယဥ္ပါးခဲ့သည္မႇာ ဆယ္စုႏႇစ္ငါးခု နီးပါးရႇိခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ့္သမီး ကုိးတန္းေက်ာင္းသူသည္ Right ဆုိေသာ စကားကုိ မၾကာမၾကာသုံး၏။ သူ႕ဘက္က လုပ္သင့္သည္၊ မႇန္သည္ထင္သမ် ‘ဒါသမီးရဲ႕Right ပဲ’ ဟု ေျပာကာလုပ္ေလ့ရႇိ၏။ သူ႕အေမကအားရႇိေအာင္ ႏြားႏုိ့တုိက္၏။ သူကမႀကဳိက္။ သူက ‘ေကာ္ဖီမစ္ပလိန္း’ႀကဳိက္၏။ သူႀကဳိက္တာ သူေသာက္ခြင့္ရႇိရမည္။ ဒါ သူ့ရဲ႕ Right ပဲ ဟုဆုိ၏။ ႏြားႏုိ့က အားရႇိၿပီး ၪာဏ္ေကာင္းေစသည္ဟု သူ႕အေမကေျပာလ်င္ သူကလည္း ျပန္ေျပာ၏။ ”ေကာ္ဖီေသာက္လ်င္စိတ္ရႊင္ၿပီး မအိပ္ခ်င္၊ စာမ်ားမ်ားဖတ္၍ရသည္”တဲ့ေလ။ ”ငါကအေမ၊ ငါ့စကားနားေထာင္” ဟု မေအလုပ္သူက ဗီတုိအာဏာျဖင့္ သုံး၍ အဆုံးသတ္၏။ သမီးျဖစ္သူက မေက်နပ္၊ မ်က္ရည္က်၏။ ဤသည္မႇာ မိသားစုထဲ၌ပင္ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲခြင့္မရႇိ၍ ဤသုိ့ျပႆနာေလးေတြတက္ရသည္။ အမႇန္ေတာ့ ကြဲလြဲမႈဆုိသည္မႇာ မိသားစုအတြင္း၌ ျဖစ္ေစ၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးအတြင္း၌ျဖစ္ေစ ရႇိၾကစၿမဲျဖစ္၏။ ကြဲလြဲမႈကုိ ရင့္က်က္တည္ၾကည္ျခင္း၊ သေဘာထားျပည့္၀ျခင္း၊ သည္းခံစိတ္ရႇည္ျခင္း၊ လူႀကီးလူေကာင္းဆန္ျခင္း၊ သေဘာထားအျမင္၊ အျပဳသေဘာအျမင္ျဖင့္ အသိအမႇတ္ျပဳႏုိင္ပါမႇလည္း ျပႆနာမ်ားေျဖရႇင္းႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ျပႆနာကုိ ႀကီးထြားေအာင္ ေမြးျမဴမထားဘဲ ျမန္ျမန္ရႇင္းႏုိင္ေလ၊ အလုပ္လုပ္ရတာ ပုိေကာင္းေလျဖစ္မည္ ထင္သည္။ ကြဲလြဲမႈကုိ အသိအမႇတ္ျပဳ ညႇိႏႈိင္းေျဖရႇင္းျခင္းျဖင့္ တုိးတက္တည္ၿငိမ္ေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ဒီမုိကေရစီ ခရီးေလ်ာက္ၾကမည္ဆုိလ်င္ မိမိကုိယ္တြင္းဒီမုိကေရစီကုိ မိမိဘာသာ အရင္တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။ သမာဓိရႇိျခင္း၊ ရင့္က်က္ျခင္း၊ သေဘာထားျပည့္၀ျခင္း၊ စိတ္ရႇည္သည္းခံျခင္း အစရႇိေသာ ဒီမုိကေရစီတရားမ်ားကုိ မိမိကုိယ္တြင္း ပထမဦးဆုံးတည္ေဆာက္သင့္သည္။

ကြၽန္ေတာ္တုိ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအေနျဖင့္ ယခင္ႏႇစ္ေပါင္း ဆယ္စုႏႇစ္မ်ားစြာကတည္းက ကြဲလြဲမႈကုိ ‘အဆိပ္အပင္း’ တစ္ခုပမာမႇတ္ယူခဲ့ၾကသည္။ ကြဲလြဲသူကို မဟာရန္သူအျဖစ္သေဘာထားခဲ့ၾကသည္။ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ေရးသမား၊ ေဖာက္ျပန္ေရးသမား၊ သစၥာေဖာက္စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးစြပ္စြဲကာ သုတ္သင္ခဲ့ၾကသည္။ က်ဴပင္ခုတ္က်ဴငုတ္မက်န္ ရႇင္းရသည္အထိ၊ ကြဲလြဲမႈကုိ အေၾကာက္ႀကီးေၾကာက္ခဲ့ၾကသည္။ အလုိလုိေနရင္း ကြၽန္ေတာ္တုိ့လည္း လူစင္စစ္က ပုတ္သင္ဘ၀ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ထုိးထြင္းေဖာက္ထြက္လုိေသာ ကြၽန္ေတာ္တုိ့ ဦးေႏႇာက္ေတြကုိ လက္၀ဲတရားေသ အမႈိက္သ႐ုိက္မ်ားျဖင့္ ပိတ္ဆုိ့၊ တုံးအေစခဲ့ၾကသည္။ ကုိယ့္ေဘာင္ ကုိယ္ခတ္ၿပီး ကုိယ့္အက်ဥ္းကုိယ္ခ်ခဲ့သည္။ ကုိယ့္က်င္းကုိယ္တူးၿပီး ကုိယ့္အမိန့္ ကုိယ္ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိအေတြးေဟာင္း၊ အေခၚေဟာင္းမ်ားသည္ ယခုထက္တုိင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ့အေသြးအသားထဲတြင္ က်န္ရႇိစိမ့္၀င္ေန ဆဲျဖစ္သည္။

အသိအမႇတ္မျပဳႏုိင္မႈမ်ား၊ မပူးေပါင္းႏုိင္မႈမ်ား၊ မယုံရဲမႈမ်ား၊ မယုံရမႈမ်ား၊ ခြဲခြဲျခားျခားသန့္သန့္သီးသီးျဖင့္ ဧက၀ါဒဆန္မႈမ်ား၊ Change ကုိ တေစၧေၾကာက္ေၾကာက္ေနျခင္းမ်ား၊ ထမင္းလုံးတေစၧ လန့္လန့္ေနျခင္းမ်ား၊ ငါတေကာေကာမႈမ်ား၊ ပရိယာယ္ေ၀၀ုတ္မ်ားျပား ႐ႈပ္ေထြးေနျခင္းမ်ား၊ မေသခ်ာ၊ မေရရာမႈမ်ားျပားလြန္းမႈ၊ အမုန္း အညႇိဳးအေတးစိတ္ထားေသးသိမ္ႏုံနဲ႕မႈမ်ား၊ သံသယလြန္ေနမႈမ်ား၊ အေၾကာက္လြန္ေနမႈမ်ား၊ ၪာဏ္နီၪာဏ္နက္ မ်ားလြန္းေနျခင္းမ်ား၊ သင္းခြဲလုိမႈမ်ား အစရႇိသျဖင့္ ျမန္မာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းႀကီးတစ္ခုလုံးကုိ လုံးပါးပါးေစမည့္ အႏုတ္သေဘာျပစိတ္ထားမ်ားက ကြၽန္ေတာ္တုိ့ ေသြးထဲတြင္ စိုးရိမ္မႇတ္ထက္ ေက်ာ္လြန္ပါ၀င္ေနသည္ကုိ သတိ ျပဳသင့္ၾကေပၿပီ။

‘ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ ေရးေသာက်မ္းမႇာ ပုိ၍ေကာင္းမြန္ၿပီး ေနာင္လာေနာင္သားတုိ့အတြက္ ပုိ၍သင့္ျမတ္ေပသည္’ ဟူ၍ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္က ေလ်ာက္ထားကာ ၄င္းေရးသားျပဳစုေသာ က်မ္းမႇာမူ မျပည့္စုံမက်စ္လ်စ္ဟူ၍ မီး၌ပူေဇာ္ေလသည္။ ဤသည္မႇာ ကြဲလြဲမႈကုိ အထက္တန္းက်ျမင့္ျမတ္သည့္ စိတ္ထားျဖင့္ အသိအမႇတ္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ အာဃစိတ္ထားျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ့ လူ၊ ပုဂၢိဳလ္၊ အဖြဲ႕အစည္း ေတြအေနျဖင့္ အမႇန္ကုိအမႇန္အတုိင္း၊ အမႇားကုိ အမႇားအတုိင္း၊ အဆုိးကုိအဆုိးအတုိင္း၊ အေကာင္းကုိအေကာင္းအတုိင္း ျမင္ၾကဖုိ့ လုိေပၿပီ။ ငါေျပာတာမႇ အဟုတ္၊ ငါလုပ္တာမႇ အမႇန္ဆုိ ေနၿမဲဆုိေနၾကဦးမည္ဆုိလ်င္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ ေရႇ႕ေရး ရင္ေလးဖြယ္ရာ အဆင့္ကတက္ေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။

အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖႏႇင့္ စေလဦးပုညတုိ့ကဲ့သုိ့ နဲနဲေလးမႇ စကားအတင္မခံ၊ ကက္ကက္လန္ႏႈတ္ထုိး၊ သူ႕ထက္သူ လူစြမ္းေကာင္း လုပ္ေနျခင္းသည္ အက်ဳိးမရႇိ၊ အခ်ည္းႏႇီး၊ အခ်ိန္ျဖဳန္းျခင္းသက္သက္ သာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ကြဲလြဲမႈကုိ အသိအမႇတ္ မျပဳ႐ုံမက အတၲေရႇ႕ တန္းတင္ကာ ေဒါသျဖင့္ တုံ့ျပန္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိမႇတစ္ဆင့္အာဃတ၊ အမုန္း၊ အညႇိဳးအေတးမ်ား ထပ္ဆင့္ကာ၊ ထစ္ခနဲရႇိ ဓါးဆြဲ၊ တုတ္ဆြဲျဖင့္ လူမုိက္၊ လူရမ္းကားတုိ့ လႊမ္းမုိးသည့္ လူမႈပတ္ ၀န္းက်င္တစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာဖုိ့ ရႇိေပသည္။

‘အနည္းစု’ ႏႇင့္ ‘အမ်ားစု’ အျပန္အလႇန္ေလးစားအသိအမႇတ္ျပဳ ျခင္းသည္ ဒီမုိကေရစီျဖစ္သည္။

ဒီမုိကေရစီေရစီတြင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ့ အလုိက္သင့္ေမ်ာပါႏုိင္ဖုိ့ အေရးႀကီးသည္။ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ၊ အကဲဆတ္လြန္းျခင္းသည္ မျပည့္၀ရာ၊ မရင့္က်က္ရာကုိျပသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ့သည္ ညႊတ္လြယ္ ေျပာင္းလြယ္ရႇိရမည္။ ညႇိလြယ္ႏႈိင္းလြယ္ရႇိရမည္။ ႂကြပ္ဆတ္မာေက်ာ ေနလ်င္ကား ေရစီးထဲ နစ္ျမဳပ္က်န္ရစ္ခဲ့မည္သာ။ တင္းနစ္ကစားပြဲၿပီးလ်င္ ကစားသမားတုိ့ အျပန္အလႇန္ေပြ႕ဖက္ ႏႇစ္သိမ့္အားေပးၾက၏။ အႏုိင္၊ အ႐ႈံးကုိ အသိအမႇတ္ျပဳလက္ခံၾကသည္။ စိတ္ထားရင့္က်က္မႈကုိ ျပသည္။ အခ်ဳိ႕က တင္းနစ္႐ုိက္တံ (Racket) ကုိ ႐ုိက္ခ်ဳိးသည္။ ေဒါသေတြ ေပါက္ကြဲသည္။ ႐ႈံးရျခင္းကုိ လက္မခံ။ ဤသည္မႇာ ဒီမုိကေရစီ မဆန္ျခင္းျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ့ သေဘၤာႀကီး ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ စည္ပင္၀ေျပာေသာဒီမုိကေရစီဆိပ္ကမ္းသို့ ေရာက္ရႇိေရးမႇာ ကြၽန္ေတာ္တုိ့၏ မာလိန္မႇဴးမ်ား၊ သေဘၤာသားမ်ား၏ နားလည္ကြၽမ္း၀င္ ညီညႊတ္မႈေပၚတြင္ အဓိကမူတည္သည္။ မာလိန္မႇဴးႏႇင့္ သေဘၤာသားတုိ့ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ မညီမညြတ္ျဖစ္ေနၾကလ်င္၊ ပဋိပကၡျဖစ္ေနၾကလ်င္ လုိရာခရီးမေရာက္ဘဲ ကြၽန္ေတာ္တုိ့သေဘၤာႀကီး မုန္တုိင္းေက်ာက္ေဆာင္မ်ားအၾကား နစ္ျမဳပ္ဖုိ့ရႇိ၏။

သေဘၤာႀကီးေက်ာက္ႏုတ္ဖုိ့ျပင္ေနၿပီ

မာလိန္မႇဴးေကာင္းရၿပီလား

မၾကာမီေလသင့္ေတာ့မည္

ရြက္ဖြင့္ေတာ့မည္လား

အခ်င္း္းခ်င္း္းညီညီညြတြတ္ပ္ပါ။

လုိရာၿပီးစီး၊ ထုိခရီး၊ လႈိင္းႀကီးေလထန္ကင္းပါေစ။

ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း (ရန္ကုန္)

၁/၇/၂၀၀၉

(မွတ္ခ်က္။   ။ The Voice Journal အတြဲ ၅ ၊ အမွတ္ ၃၉ ပါ ဆရာဦးေက်ာ္ၿငိမ္းေရးသားတဲ့ “ကြဲလြဲမႈႏႇင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၀န္းက်င္ေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္ေဖာျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပသူမ်ား အေနျဖင့္ အံ့ဘုန္းျမတ္ဘေလာ့ခ္ႏွင့္ The Voice Journal တို႔မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္ဆိုတာကို ေဖာ္ျပၿပီး လြတ္လပ္စြာ ကူးယူေဖာ္ျပႏိုင္ပါသည္။)

Advertisements

About ahuntphonemyat

Journalist.

Discussion

One thought on “ကြဲလြဲမႈႏႇင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၀န္းက်င္

  1. ဒီမုိကေရစီ ခရီးေလ်ာက္ၾကမည္ဆုိလ်င္ မိမိကုိယ္တြင္းဒီမုိကေရစီကုိ မိမိဘာသာ အရင္တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။ သမာဓိရႇိျခင္း၊ ရင့္က်က္ျခင္း၊ သေဘာထားျပည့္၀ျခင္း၊ စိတ္ရႇည္သည္းခံျခင္း အစရႇိေသာ ဒီမုိကေရစီတရားမ်ားကုိ မိမိကုိယ္တြင္း ပထမဦးဆုံးတည္ေဆာက္သင့္သည္။

    ဆိုတဲ႔ ဆရာ႔ရဲ႕စာသားေလးကို ၾကိဳက္တယ္။

    ျပီးေတာ႔ တင္းန္းနစ္ ျပိဳင္ပြဲအျပီးမွာ ထားၾကတဲ႔ ရင္႔က်က္တဲ႔တင္းန္နစ္သမားေတြရဲ႕ အျပဳအမူေတြနဲ႔ စိတ္ထားေတြကိုလည္းေလးစားမိတယ္။

    ဒီဆရာေရးတာေတြကေတာ႔ အႏွစ္ေတြပါပဲ။
    ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ ဒီလိုပဲထင္တယ္။

    ကဲ႔…ကိုယ္ၾကိဳက္တာေတာ႔ ကိုယ္ေရးျပီးျပီ
    လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲခြင္႔ရွိတယ္လို႔ေတာ႔ မေျပာေတာ႔ပါဘူး။ း)

    Posted by ေက်ာ္ညိဳေသြး | August 2, 2009, 5:06 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: