ကသာ-ဗန္းေမာ္ မီးရထားလမ္း လမ္းပိုင္းအခ်ိဳ႔ႀကံ့ခိုင္မႈမရွိ
အံ့ဘုန္းျမတ္ ၁၇ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၀၁၀
http://burmese.dvb.no/news.php?id=9987
(၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၈ ရက္။ ဒီမိုကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ နံနက္ပိုင္းအသံလႊင့္အစီအစဥ္)
အရွည္မိုင္ ၉၇ မိုင္ခန္႔ရွိတဲ့ ကသာ-ဗန္းးေမာ္ မီးရထားလမ္းက ကသာ-မိုးဒါးႀကီးလမ္းပိုင္းကို မၾကာခင္မွာ ဖြင့္လွစ္ဖို႔ရွိေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ရထားလမ္းပိုင္းအတြက္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း စီမံကိန္းအတြင္း လာဘ္ ေပး လာဘ္ယူေတြ မ်ားတာေၾကာင့္ တာ၀န္ယူေဆာက္လုပ္တဲ့ ကန္ထ႐ိုက္တာေတြ ေငြခိုေဆာက္လုပ္မႈ ေတြေၾကာင့္ ႀကံ့ခိုင္မႈမရွိဘူးလို႔ သိရပါတယ္။
မိုင္ ၁၀၀ ေက်ာ္ရွိတဲ့ နဘား-ကသာ-ဗန္းေမာ္ မီးရထားလမ္းရဲ႕ အစိတ္အ ပိုင္းတခုျဖစ္တဲ့ ၁၆ မိုင္ရွိတဲ့ ကသာ-မိုးဒါးႀကီးလမ္းပိုင္းကို လာမယ့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၀ ရက္ေန႔မွာ ဖြင့္လွစ္ဖို႔ ရွိေနတာပါ။ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ တာျဖစ္ၿပီး သံုးႏွစ္တာကာလအတြင္း ၁၆ မိုင္ရွိတဲ့ ဒီမီးရထားလမ္းပိုင္းကို စတင္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေတာ့မွာျဖစ္ေပမယ့္ ဒီလမ္းပိုင္းမွာရွိတဲ့ မီးရထားလမ္းအပါ အ၀င္တံတားေတြဟာ ႀကံ့ခုိင္မႈမရွိပဲ မီးရထားမသြားခင္အခ်ိန္ကပင္ ပ်က္ဆီးမႈအခ်ဳိ႕ရွိေန တယ္လို႔ ရထားလမ္းေဆာက္လုပ္ေရး ကန္ထ႐ိုက္တာေတြနဲ႔ နီးစပ္သူတဦးက ေျပာပါတယ္။
“ၿပီးခဲ့တဲ့လက ရထားမျဖတ္ရေသးဘဲနဲ႔ တံတားေတြေျမဖုိ႔႐ုံနဲ႔ တံတား ၃ စင္းက က်ဳိးက်ခဲ့တယ္။ က်ဳိးရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ေငြခုိၿပီးေတာ့ ေဆာက္လုိ႔ျဖစ္တယ္။ ေငြခုိရျခင္းအေၾကာင္းက အေတာင္းရမ္း မ်ားလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။”
က်ိဳးခဲ့တဲ့ တံတားေတြကေတာ့ နတ္သမီးေခ်ာက္တံတား၊ ဘံုသံုးဆင့္တံတားအပါအ၀င္ သံုးစင္းရွိတယ္ လို႔လည္း သူကေျပာပါတယ္။ မီးရထားလမ္းပိုင္းမွာ တံတားငယ္၊ တံတားအလတ္နဲ႔ တံတားႀကီးအစင္းေရ ၄၀ နီးပါအထိရွိၿပီး တံတားတစီးကို ကုန္က်ေငြ သိန္း ၅၀ ကေန သိန္း ၇၀၀၀ ေလာက္အထိ ရွိတယ္လို႔လည္း ကန္ထ႐ိုက္တာ အသိုင္းအ၀ိုင္း ပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႕က ေျပာပါတယ္။ ရထားလမ္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြကို ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ေမာင္ျမင့္နဲ႔ နီးစပ္သူဗိုလ္ႀကီးျမတ္လင္းက စီမံကိန္းဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနတာျဖစ္ၿပီး ေဆာက္လုပ္ခြင့္ရရွိတဲ့ ကန္ထ႐ိုက္လုပ္ငန္းရွင္ေတြဆီကေန ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ေငြေတာင္း ယူမႈေတြ ရွိတယ္လို႔လည္း ကန္ထ႐ိုက္တာေတြနဲ႔ နီးတဲ့ အျခားပုဂၢိဳလ္တဦးက ေျပာပါတယ္။
“တံတားတလုံးေဆာက္လုိ႔ရိွရင္ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ေပးရတယ္။ ဗုိလ္ႀကီးျမတ္လင္းကုိ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ေပးရတယ္။ ေငြႀကံ့ၾကာေအာင္လုပ္တယ္။ ေနာက္တခုက ခန္႔မွန္းေျခကလည္း အတိအက် တြက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔အတြက္မက်န္ဘူး။ မက်န္ေတာ့ သူတုိ႔ခုိးတာေပါ့။ ေနာက္တခုက လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း သူနဲ႔အဆင္ေျပရင္ ေျပသလုိျဖတ္တာေပါ့။ ျဖတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကန္ထ႐ုိက္ေတြကလည္း ခုိတာေပါ့။ သံလုံးေတြ အျပည့္္ခံရမယ္ဟာတုိ႔။ ဘိလပ္ေျမကုိ ေကာင္းတဲ့အမ်ဳိးအစား သုံးရမယ့္ဟာကုိ တ႐ုတ္အမ်ဳိးအစား သုံးတာတုိ႔ အဲဒါမ်ဳိးေတြနဲ႔ ညာၾကတာေပါ့ဗ်ာ။”
ဒီစီမံကိန္းမွာ ေျမသားတူးေဖာ္ေရးကုမၸဏီ ၈ ခု၊ တံတားေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီ ၂၀။ သံလမ္းခင္း ေက်ာက္တင္သြင္းတဲ့ကုမၸဏီ ၃ ခုေလာက္ရွိတယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။ ဒီထဲမွာေတာ့ နအဖအစိုးရ ထိပ္တန္း ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ မိသားစုေတြနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြက ပိုင္ဆိုင္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ မီးရထားလမ္းဟာ သြားလာေရးခက္ခဲၿပီး ေရလမ္းကို အဓိကထား သြားလာေနရတဲ့ ေဒသခံေတြအတြက္ အဆင္ေျပႏိုင္ေပမယ့္ ဒီလိုအေျခအေနေတြေၾကာင့္ ႀကံ့ခိုင္ေရးစိတ္မခ်ရေတာ့တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚေနရတယ္လို႔လည္း ကသာၿမိဳ႕ခံတဦးက ေျပာပါတယ္။
“ဒီဘက္ပုိင္းကေတာ့ ကသာနဲ႔ မုိးဒါးႀကီးဘာညာဆုိရင္ လမ္းေတြက ေျမလမ္း၊ မုိးတြင္းဆုိရင္ ေခ်ာင္း႐ိုးေတြကလည္း နက္တယ္ဗ်။ လမ္းကမရိွဘူး။ မုိးတြင္းဆုိရင္ သြားေရးလာေရး အရမ္းခက္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔သာ ရထားလမ္းျဖစ္သြား မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီဘက္က မုိးဒါးႀကီးတုိ႔ ဟုိဘက္က ရြာေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး အဆင္ေျပသြားမယ္။”
ဒီမီးရထားလမ္းဟာ မႏၱေလး-ျမစ္ႀကီးနား မီးရထားလမ္းေပၚက နဘားဘူတာကေန ကသာၿမိဳ႕ကိုျဖတ္ၿပီး ဧရာ၀တီျမစ္အေရွ႕ဘက္ျခမ္း ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕ကို ေဖာက္လုပ္ေနတဲ့ မီးရထားလမ္းတခုလည္းျဖစ္သလို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံနဲ႔ မီးရထားလမ္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္ ကုန္သြယ္ႏိုင္ဖို႔ ေဖာက္လုပ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။
Leave a Reply