ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဒါရိုက္တာေမာင္မ်ိဳးမင္း (ရင္တြင္းျဖစ္) အျမင္
အံ့ဘုန္းျမတ္ ၃ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၁၀
(၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၄ ရက္။ ဒီမိုကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ နံနက္ပိုင္းအသံလႊင့္အစီအစဥ္)
နအဖအစိုးရ အာေဘာ္ သတင္းစာတစ္ေစာင္ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာမွာ မေန႔က အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ကေန ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ႏိုင္ငံတကာကို ထိုးေဖာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ ေရးသားလာတာေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လက္ရွိျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အေျခအေနေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ိုက္တာတဦးျဖစ္တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မ်ိဳးမင္း (ရင္တြင္းျဖစ္) နဲ႔ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားပါတယ္။

- မေန႔ကထုတ္တဲ့ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္မွာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ႏိုင္ငံတကာကို ထိုးေဖာက္ ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြ ႀကိးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ ေရးသားလာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ဦးမ်ိဳးမင္းတို႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြ လက္ရွိႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အေျခအေနကို သိခ်င္ပါတယ္။
- က်ေနာ္တုိ႔ ၀န္ႀကီးေျပာတာ အကယ္ဒမီေပးပြဲတုိင္းမွာ သမား႐ိုးက် မဲျပာပုဆုိးထဲက ခြဲထြက္ၿပီးေတာ့ တက္ႏုိင္သေလာက္ စိတ္ကူးသစ္ အေတြးသစ္ေတြနဲ႔ စဥ္းစားၾကပါ။ ဇာတ္လမ္းေတြကုိ တည္ေဆာက္ၾကပါ ဆုိလုိ႔ က်ေနာ္က အဲဒီလုိ တည္ေဆာက္တာ၊ အခု အဲဒီလုိ တည္ေဆာက္ လုိက္တဲ့အတြက္ ရလဒ္ကဘာျဖစ္ သလဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဆုိရင္အခု မ႐ုိက္ခင္ကတည္းကကုိက ဒါ႐ုိက္တာ ၅ ေယာက္က ဇာတ္လမ္းေတြ တင္ရတဲ့ အျဖစ္ကုိ ေရာက္သြားတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ထြင္လြန္းလုိ႔တဲ့။ “အဲဒီေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲဆုိ ကားအေဟာင္းေတြကုိ ျပန္႐ိုက္ရတယ္၊ အေဟာင္းေတြကုိ ႐ုိက္တဲ့အခါမွာ အေဟာင္းေတာင္မွ ႐ုိက္တဲ့အေဟာင္းကုိ အရင္ အမ်ားျပည္သူကုိ ခ်ျပထားၿပီးသားဟာကုိ အဲဒီအတုိင္း ျပန္႐ုိက္တာကုိ အဲဒီဟာကုိ ခြင့္မျပဳဘူး၊ အဲဒီလုိႀကီး ျဖစ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ဘာ႐ုိက္ရမွန္းကုိ မသိဘူး ေလာေလာဆယ္က၊ အဲဒီလုိ ျဖစ္တာ။ အဲဒီေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ေတြက သမား႐ုိးက်ထဲကုိ ျပန္ေရာက္ ကုန္တာေလ၊”
- လက္ရွိႀကံဴေတြ႔ေနရတဲ့ ဆင္ဆာျဖတ္ေတာက္မႈေတြကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်။
- “တခါတေလက်ရင္ ဇာတ္လမ္းေတြြကုိ ျပင္ခုိင္းတာေတြ ရိွေသးတယ္။ ျပင္ခုိင္းတာက ျပသနာမရိွဘူး။ တခ်ဳိ႕ဟာေတြက်လုိ႔ရိွရင္ ဘယ္ဟာက ရွည္တယ္၊ ဘယ္ဟာက တုိတယ္။ အဲလုိေတြ ျပင္ခိုင္းတာေတြရိွတယ္။ အမွန္ေတာ့ အဲဒါက ေျပာခြင့္ မရိွဘူးဗ်။ ေျပာခြင့္မရိွဘူးဆုိတာ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႔ အပုိင္းပဲ။ ဥပမာ က်ေနာ္က ဒီ (ျမင္ကြင္း) ႀကီးကုိ ေလးၿပီးေတာ့ တမင္တကာ ျပခ်င္ျပတယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွာ က်ေနာ္က သြားသြက္ရင္ သြက္မယ္ေလ။ အဲဒီေနရာမွာ ျပင္းစရာအျဖစ္ကုိ လုိခ်င္လုိ႔ ျပတာျဖစ္တယ္။ အဲဒါကုိ ျပင္းတယ္လုိ႔ ဆုိၿပီးေတာ့ ဖ်က္ခုိင္းတာရိွတယ္။ ေနာက္ ဇာတ္သိမ္းကုိ ဒီလုိျပင္လုိက္ ဟုိလုိျပင္လုိက္ အဲဒီလုိ ေတြ လာတယ္။ အဲဒါက ေျပာခြင့္မရိွဘူး။”
- ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေက်ာ္ဆန္း တက္ခါစက အခုလို ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ ေရးအတြက္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြ ေဆြးေႏြးၾက စာတမ္းေတြ ေရးၾကဆိုၿပီး လုပ္ခဲ့ပါေသးတယ္ဗ်၊ အဲ့ဒါရဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲေရာ အခုဘယ္လိုေတြ ျဖစ္ေနလဲ။
- “အဲဒီကာလေလးကုိ က်ေနာ္ကလြမ္းတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဆင္ဆာအဖြဲ႔နဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ Workshop ေတြလုပ္တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ဖ်က္တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါဆုိ က်ေနာ္တုိ႔ ဘယ္လုိလုပ္ရင္ရမလဲ။ ဘယ္လုိျပရင္ရမလဲ အဲဒါေလးေတြ ရိွတယ္ေပါ့ေနာ္။ ေဆြးေႏြးလုိ႔ ေကာင္း တဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ နည္းနည္းေျပာင္းသြားတယ္ဆုိတာ လြတ္လပ္လာတယ္ေလ။ လြတ္လပ္လာတယ္ ဆုိတာ ထူးထူးဆန္းဆန္း ကားေလးေတြ၊ သရဲကားေလးေတြ ဘာေလးေတြ အဲဒီလုိဆုိေတာ့ ဗြီဒီယုိေစ်းကြက္ ေတာ္ေတာ္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္သြားတယ္။ နည္းနည္းေလး လြတ္လပ္လာေတာ့ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားလည္း ျဖစ္လာေရာ ေစ်းကြက္လည္း ေကာင္းလာတာေပါ့ေနာ္။ ေကာင္းလာၿပီးေတာ့ ေနာက္ပုိင္က်ေတာ့ အခု သရဲကားေတြ မရေတာ့ဘူးဆုိေတာ့ အခုဆင္ဆာက တအားၾကပ္သြားတာ။ တအားၾကပ္သြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒါ႐ုိက္တာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ာမ်ားက ဘာလုပ္ေနလဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႔ အနာဂတ္က မေသခ်ာေတာ့ဘူး။”
- ဟုတ္ကဲ့ဗ်၊ ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္ေနတာဆိုေတာ့ ဦးမ်ိဳးမင္းတို႔အေနနဲ႔ ေတာင္းဆိုလို႔ ရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳး ေတာင္းဆိုခ်င္လဲ။
- “သမား႐ုိးက်ထဲက လြတ္ဖုိ႔ဆုိတာက ခြင့္ျပဳေပးမွရမယ္ေလ။ ဆန္းသစ္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ဆန္းသစ္တဲ့ အျမင္ေတြကုိ ခြင့္ျပဳေပးမွေလ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလုိ ဆန္းသစ္တဲ့ဟာေတြကုိ ခြင့္မျပဳဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီၾကားထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔က ဒုကေရာက္ေနတာ။ အဲဒီေတာ့ အခုဘယ္သူေျပာတာကုိ ဘယ္လုိ နားေထာင္ရမွန္း မသိဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ “အဲဒီလုိ ျဖစ္ေနတာ။ ၀န္ႀကီးက လမ္းညႊန္တယ္၊ လမ္းညႊန္တဲ့အတုိင္း က်ေနာ္တုိ႔က လုပ္လုိက္တယ္၊ လုိက္လုပ္ေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းက က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အဲဒီလုိ သမတာ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ဘယ္လုိေလွ်ာက္ရမွန္းမသိဘူး။ အဲဒီေတာ့ ျပည္ပေစ်းကြက္ကုိ ဖယ္ထားလုိက္ဦး ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္ထဲမွာ ကုိ က်ေနာ္တုိ႔က ကုိယ့္ကုိကုိယ္ သက္တမ္းရွည္ေအာင္၊ သက္စုိးရွည္ေအာင္ ေတာ္ေတာ္ ရပ္တည္ေနရ တယ္။ အဲဒါ ဘယ္ေလာက္ ၾကာၿပီလဲဆုိ ၁ ႏွစ္ခြဲ ၂ ႏွစ္ေလာက္ ရိွၿပီ။
Leave a Reply