စီးပြားေရး, လူမႈေရး, သတင္း

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းဧရိယာ လူစီးဒိုင္နာကားမ်ား ၀င္ေရာက္ခြင့္မရွိေတာ့


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းဧရိယာ လူစီးဒိုင္နာကားမ်ား ၀င္ေရာက္ခြင့္မရွိေတာ့

အံ့ဘုန္းျမတ္ ၃ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၁၀

http://burmese.dvb.no/news.php?id=9812

(၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၃ ရက္။ ဒီမိုကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ ညပိုင္းအသံလႊင့္အစီအစဥ္)

ဒိုင္နာအမ်ိဳးအစား လူစီးဘတ္စ္ကား

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း နယ္နမိတ္အတြင္း ခရီးသည္တင္ဒိုင္နာကားေတြ ဒီလ ၁ ရက္ေန႔ကစၿပီး ေမာ္ေတာ္ ယဥ္လိုင္းေပါင္းစံု ထိမ္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ (မထသ) က ၀င္ခြင့္မေပးေတာ့ဘူးလို႔ သိရပါတယ္၊ လူစီးဘတ္စ္ကား ဒိုင္နာေတြကို အလံုၿမိဳ႕နယ္၊ ပုဇြန္ေထာင္ၿမိဳ႕နယ္စတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေတြကေနစတင္ၿပီး ၿမိဳ႕တြင္းၿမိဳ႕နယ္ေတြထဲကို ဒီလ ၁ ရက္ေန႔ကေန စတင္ၿပီး ၀င္ခြင့္မေပးေတာ့တာပါ။ ဒီလို ၀င္ခြင့္မေပးေတာ့တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံုထိမ္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ (မထသ) က တာ၀န္ရွိ၀န္ထမ္းတဦးကအ ခုလို ေျပာပါတယ္။

“ဒုိင္နာက ၁ ရက္ေန႔ကစတယ္၊ ႐ံုးလာၿပီး အတြင္းေရးမွဴးကို ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းၿပီးမွ ရပါတယ္။ ေျပာပိုင္ခြင့္ မရွိပါဘူးရွင္။”

ဒီလို ဒိုင္နာကားေတြ ၿမိဳ႕တြင္းဧရိယာထဲ ၀င္ခြင့္မရွိေတာ့တာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ ျပည္သူေတြ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက အခုလို ေျပာပါတယ္။

“စည္ပင္သာယာ နယ္နမိတ္ေပါ့၊ လိႈင္သာယာက လာတဲ့ဟာေတြက အလုံ သစ္ေတာလမ္းမွာ ဂိတ္ဆုံးသြားတယ္။ အရင္ကဆုိရင္ ဗိုလ္တေထာင္အထိ သြားတယ္။ ဒီဘက္ကဆုိရင္လည္း ၁၀၅ တုိ႔ဘာတို႔ ပုဇြန္ေတာင္ ေညာင္တန္းဘက္ကုိ ထြက္သြားရတယ္ ၿမိဳ႕ထဲကို ၀င္မရေတာ့ဘူး။ ၿမိဳ႕ထဲမွာ ယာဥ္ေၾကာေတြက ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ရွင္းသြားတယ္။ အဲဒီကားေတြကမွ ၅၀ ရတာကုိး။ က်န္တဲ့ ကားေတြက်ေတာ့ အထူးေတြနဲ႔ ပါရမီတုိ႔ပဲရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္မွတ္တုိင္စီးလည္း ႏွစ္ရာ၊ ႏွစ္မွတ္တုိင္စီးလည္း ႏွစ္ရာေလ ၅၀ ကားေတြက်ေတာ့ ရွိေတာ့ ရွိေသးတယ္၊ ရွားတာေပါ့။”

အခုလို ဒိုင္နာအမ်ိဳးအစား လူစီးဘတ္စ္ကားေတြကို ဘာ ေၾကာင့္ၿမိဳ႕တြင္း ဧရိယာေတြထဲ ၀င္ခြင့္မေပးရတဲ့ အေၾကာင္း တရပ္ကို ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တဦးက အခုလို ေျပာပါတယ္။

“ညပုိင္းကေတာ့ ဆဲြတုန္းဘဲရွိပါေသးတယ္။ ဒိုင္နာေမာင္း တာကိုက ရက္ရက္စက္စက္ ေမာင္းၾကတာေလ။ လီဗာနင္း တာကိုက မတူဘူး၊ ပုံမွန္ထက္ကို ကိုနင္းၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တုိက္လိုက္ရင္ေတာ့ ဒိုင္နာေတြဘဲ၊ ဒါေၾကာင့္္ပါ။”

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန အေျခခံျပည္သူေတြ သြားလာေရး အဆင္ေျပ ေစေရးအတြက္ ဒိုင္နာကားေတြ၀င္ခြင့္ မေပးေတာ့ဘူး ဆိုရင္လည္း အျခားအခနည္း ဘတ္စ္ကားေတြကို အစားထိုး ေျပးဆြဲေစခ်င္တယ္လို႔လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ အခ်ိဳ႕က ေျပာျပၾကပါတယ္။

ဘတ္စ္ကားခေတြကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ကစတင္ၿပီး ေလာင္စာဆီဂယက္နဲ႔ တိုးျမင့္ ေကာက္ခံလိုက္ စဥ္ကတည္းက ရန္ကုန္ဆင္ေျခဖံုးၿမိဳ႕နယ္ေန အေျခခံျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ဘတ္စ္ကားေတြထက္ ကုန္က်စရိတ္သက္သာတဲ့ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြကို ပိုမို စီးနင္းေနၾကရပါတယ္။

About ahuntphonemyat

Journalist.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: