ေဆာင္းပါး, ႏိုင္ငံေရး

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေရးသူအေတြး ဖတ္သူအျမင္


ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေရးသူအေတြး ဖတ္သူအျမင္

အံ့ဘုန္းျမတ္

ကၽြန္ေတာ္ဘေလာ့ခ္မွာ တင္ခဲ့တဲ့ ( လတ္တေလာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး သံုးသပ္ခ်က္ေဆာင္းပါး မ်ားအေပၚ ဆရာလူထုစိန္၀င္းအျမင္ကို သည္ဗြီဳက္ဂ်ာနယ္ ျပန္လည္တုန္ျပန္ျခင္း) ေဆာင္း ပါးေပၚမွာ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြက သူတို႔အျမင္ေတြကို လြတ္လပ္စြာနဲ႔ ေဆြးေႏြးလာၾကတဲ့ စာေတြကို အျခား စာဖတ္ပရိသတ္ေတြ အေနနဲ႔လည္း ျပန္လည္ဖတ္႐ႈႏိုင္ေအာင္ ပိုစ္တစ္ခု အျဖစ္ျပန္တင္ေပး လိုက္ရပါတယ္။ သူတို႔ေတြ ေရးသားလာၾကတဲ့ထဲမွာ လတ္တေလာ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရးျပႆနာေတြအေပၚ ျပည္သူလူထုကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အျမင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပါ၀င္ေနတယ္ဆိုတာကို ဖတ္႐ႈ႕ေလ့လာႏိုင္ ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုက္ဘာေခတ္နဲ႔ အစိုးရရဲ႔ တေျပးညီမဟုတ္တဲ့ မူ၀ါဒေတြေၾကာင့္ စာေရးသားပို႔လာသူေတြ အမည္မွန္နဲ႔ တာ၀န္ယူ တာ၀န္ခံစိတ္ အျပည့္အ၀မရွိၾကေပမယ့္ သူတို႔ ေရးသားထားတဲ့ စာေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ ႏိုင္ငံသားေကာင္း စိတ္ဓာတ္ေတြ ပါ၀င္ေနတယ္ဆိုတာ ေအာက္ပါအတိုင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔အယူအဆနဲ႔ ဆန္က်င့္ဘက္ အယူအဆနဲ႔ အျမင္ေတြ ရွိမယ္ဆိုရင္လည္း ျပန္လည္ ေရးသားႏိုင္ၾကပါတယ္။ မၾကာခင္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ၊ လႊတ္ေတာ္၊ ပါတီလူတန္းစား စတဲ့အရာေတြနဲ႔ စည္းကမ္းျပည့္၀တဲ့ ဒီမိုကေရစီလူ႔ေဘာင္သစ္တစ္ရပ္အတြက္ အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထား ကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ျဖစ္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ အစိုးရရဲ႔ တေျပးညီမဟုတ္တဲ့ မူ၀ါဒေတြေၾကာင့္ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ကို ဆိုက္ဘာေခတ္ရဲ႔ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

==========================================

lady philosopher September 23, 2009 at 8:09 am

ပထမဆံုးေျပာခ်င္တာက အတိုက္အခံနိုင္ေရးအင္အားစုေတြနဲ႔ သူတို႔ကိုအားေပးတဲ့ မီဒီယာေတြကို The Voice က Watch Dog လို႔သံုးလိုက္တာဟာေတာ္ေတာ္ေလးခံပ်င္းစရာေကာင္းပါတယ္။

သံသယျဖင့္ေစာင့္ၾကည့္သူ (Watch Dog) လို႔သံုးထားေပမဲ ့သံသယျဖင့္ေစာင့္ေနတဲ့ေခြး မိမိသခင္ရဲ႔စီးပြားကို ကာကြယ္တဲ့သူ တစ္နည္းအားျဖင့္ သခင္အားရကြၽန္ပါး၀ေပါ့ အဲဒီစကားကိုအဓိပါယ္ဖြင့္ ၾကည့္ရင္ ဘယ္သူက သခင္အာရကြၽန္ပါး၀လုပ္ေနတာလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္အေျဖကရွင္းေလးေလးပါ ဘယ္ဒီမိုကေရစီသမားမွ သခင္အၾကိဳက္လိုက္ျပီး ေဟာင္ေနတဲ့ေခြးမ်ဳိးမရွိပါဘူး။ ျပည္တြင္းက မီဒီယာအေရျခံဳျပီး အစိုရၾကိဳက္လံုးေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြနဲ႔ သူတို႔ကိုအားေပးတဲ့ မီဒီယာေတြကို တိုက္ခိုက္ေနသူေတြကသာ မဲမဲျမင္ရင္ေဟာင္ေနတဲ့ သံသယနဲ႔ေစာင့္ေနတဲ့ ေခြးေတြနဲ႔တူေနပါတယ္။

“ႏုိင္ငံသားမ်ားသည္ ၎င္းတုိ႔ႏွင့္ထုိက္တန္ေသာ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ကုိ ရၾကျခင္းျဖစ္သည္ ဆုိေသာအခ်က္မွာ တစ္နည္း အားျဖင့္ Civilization ၏အတုိင္းအဆသည္ ရရွိမည့္ ဒီမုိကေရစီ၏အတုိင္းအဆသာလွ်င္ ျဖစ္သည္ဟုဆုိျခင္း ျဖစ္ေပသည္။” လို႔ The Voice ကဆိုပါတယ္။

ဒါကိုၾကည့္ရင္ခံယူခ်က္မယ္မယ္ရရမရွိတဲ့ ႏိုင္ေရးသမားတစ္ဦးရဲ႔အျမင္တစ္ခုျဖစ္သလို ျဖစ္သမွ်အေကာင္းပဲလို႔ ေတြြးေန တတ္တဲ့ခံယူခ်က္ပီပီျပင္ျပင္မရွိတဲ့ ေယာင္၀ါး၀ါးလူေတြရဲ႔ အေတြရဲ႔ အေတြးအေခၚပါ။

လူသားတိုင္းဟာ ကိုယ့္ကံၾကမာကို ကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ရရမွာပါ။ ကိုယ့္ကံၾကမာကို ကိုယ္ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြဖန္တီးမရတာ ႏွစ္ေပါင္းမနည္းေတာ့ပါဘူး။ 1962 မွာ ဦးေန၀င္းေခါင္းေဆာင္တဲ့ စစ္အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္တာခံရျပီး ျမန္မာျပည္သူေတြဟာ မ်က္စိကိုအတင္းပိတ္ခံထာရတဲ့ လူေတြလိုျဖစ္ခဲ့ျပီးပါျပီ။ 1988 မွာ ဘယ္သူမမဖိတ္ေခၚပဲတက္လာတဲ့ စစ္အစိုးရကလည္း ျမန္မာျပည္သူေတြကို မ်က္စိပါ မက နား ပါးစပ္ အကုန္ပိတ္ထားျပီးပါျပီ။ ကိုယ့္ကံၾကမာကိုယ္ဖန္တီးခြင့္မရတဲ့ ျမန္မာျပည္သူေတြဟာ စစ္ဘိနပ္ေအာက္ဓွာပဲ ျပားျပား၀ပ္ေနျပီးပါျပီ။ ဒီတစ္ခါမွာေတာ့ ကိုယ္လိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနကို ကိုယ္ကိုတိုင္ဖန္တီးခြင့္ရေရးဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ႕အိမ္မက္ပါ။

စစ္အစိုးရတင္ေပးမဲ့ ရုပ္ေသးအစိုးကို ဘယ္ျပည္သူကမွ မလိုလားပါဘူး။ ေၾကာက္လို႔လက္မခံခ်င္ဘဲ လက္ခံလိုက္ရရင္ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ လူထုအံုၾကြမႈျဖစ္ျပီး စစ္တပ္ကအာဏာသိမ္းဦးမွာပါပဲ။ အဲဒီအခါမွာ စစ္တပ္ကမလြဲမေရွာင္လို႔ပါဆိုတဲ့ ဆင္ေျခေပးဦးမွာပါပဲ။ ဒါကသူတို႔ရဲ႕မရိုးႏိုင္တဲ့ဗ်ဴဟာပါ။ ဒီလိုနဲ႕ သူတိုရဲ႔စစ္မ်ဳိးစစ္ႏြယ္ေတြဟာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးစင္ျမင့္ကေန ဆင္းေပးမွာ မဟုတ္ပဲ အာဏာျမဲေနဦးမွာပါ။ ယခုေရြးေကာက္ပြဲဟာ စစ္မွန္တဲ့ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးဟုတ္ပါရဲ႕လား စဥ္းစာစရာပါ။

နအဖ အစိုးကသာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕အသြင္ကူးေျပာင္းမႈကို တကယ္ပဲလိုလားခဲ့ရင္ သူတို႔ကိုအတိုက္ခံလုပ္တဲ့ သူေတြကို လြတ္လပ္စြာမဲဆြယ္ခြင့္ စည္းရံုးခြင့္ေပးရမွာေပါ့။ အခုေတာ့ ျမန္မာျပည္သူေတြြ လက္ခံတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြကို မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ခ်ဳပ္ထားျပီး ဘယ္သူကသူတို႔ရဲ႔လက္ေ၀ခံ ရုပ္ေသးအစိုးရျဖစ္ႏိုင္မလဲဆိုတာ နအဖ က ေစာင့္ၾကည့္ျပီး ႏိုင္ငံေရးျပဇာတ္ကိုၾကိဳတင္ျပီးဇာတ္ညႊန္ခြဲေနတာပါ။ ဒါကိုလည္း The Voice ကအယ္ဒီတာမင္းမ်ားသိၾကမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသေဘာကြဲလြဲခြင့္ဆိုတာ ဘယ္လိုႏိုင္ငံေရးမွာမဆိုရိွသင့္တဲ့ကိစပါ

“အတိတ္ကိုလည္းမၾကည့္နဲ႔ အနာဂတ္ ကိုလည္းမၾကည့္နဲ႔ လက္ေတြ႔ကိုပဲၾကည့္ ဆိုတဲ့စကားလံုးေပါ့။ အဓိပၸါယ္မရွိဘူးလို႔ က်ေနာ္က ေခ်ပတယ္။ အတိတ္ရယ္၊ ပစၥဳပၸန္ရယ္၊ အနာဂတ္ဆိုတဲ့ ကြင္းဆက္ဟာ ျဖတ္ပစ္လို႔မရဘူး။ အတိတ္ကို ျပန္မၾကည့္ခ်င္တဲ့လူေတြက အတိတ္မလွတဲ့ လူေတြျဖစ္တယ္။ အနာဂတ္ကို မၾကည့္တဲ့လူ ေတြက အနာဂတ္မွာ သူတို႔အတြက္ ေနရာမရွိတဲ့လူေတြျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ေရးခဲ့တယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြက်ေတာ့ ေရးခြင့္မရဘူးေလ။” တကယ္ေတာ့ ဆရာေျပာတာသိပ္ေကာင္းတဲ့စကားပါ။

လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ အတိတ္ပစၥဳပၸန္အနာဂတ္ဆိုတာ ေမ့ျပစ္လို႔မရပါဘူး။ အတိတ္ကာလက သူလုပ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း အရာက သူ႔ေနာက္ကိုအျမဲလိုက္ေနမွာပါ။ လူတစ္ေယာက္ေကာင္းလားဆိုးလားဆိုတာ သူ႔ရဲ႔အတိတ္ကအေၾကာင္းနဲ႔ သူမ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ လုပ္ေနတဲ့ အေျခအေနအေပၚကို ေ၀ဖန္သံုးသပ္ၾကည့္ရမွာေလ။ အနာဂတ္လွေစခ်င္ရင္ အတိတ္က မေကာင္းတာေတြကိုသင္ခန္းစာယူျပီး ပစၥဳပၸန္ကိုမွန္ေအာင္ၾကည့္တတ္ဖို႔ပါပဲ။ လြတ္လပ္စြာေဆြးေႏြးၾကည့္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

lady philosopher

==========================================

အညတရ အစိုးရ၀န္ထမ္းေဟာင္းတစ္ဦး September 28, 2009 at 12:19 pm

ႏိုင္ငံေရးအာဏာသည္ ေသနတ္ေျပာင္း၀တြင္တည္သည္ ဆိုေသာ အယူအဆ၊ ႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ ၄င္းတို႔ႏွင့္ ထိုက္တန္ေသာ အစိုးရတစ္ရပ္ကိုသာရရိွၾကသည္ဆိုေသာ အယူအဆမ်ားသည္ ယဥ္ေက်းေသာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ အံ၀င္ဂြင္က်မရိွၾကေတာ့ေပ ျပည္သူလူထု၏ အခန္းက႑ကိုအေလးထားသိျမင္ၾကသည့္ လူ႔အဖြဲအစည္းမ်ားတြင္ ကိုယ္ၾကမာကိုယ္ဖန္တီႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္မ်ားထြန္းကားလွ်က္ရိွသည္ကို အထင္းသားေတြျမင္ႏုိင္ၾကပါသည္။

ေရြးေကာက္ပဲြ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးအဆင့္တစ္ခုအျဖစ္ျမင္လိုလွပါသည္ သို႔ရာတြင္ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားအရ ထိုသို႔ျဖစ္မလာခဲ့သည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏သမိုင္တြင္ရာစုႏွစ္၀က္ခန္႔ရိွၿပီဟုေျပာႏိုင္ပါသည္ ၁၉၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒသည္တစ္ပါတီအာဏာရွင္ကို အသက္သြင္းခဲ့သည့္ ဥပေဒျဖစ္ေသာ္လည္း ပါတီစင္စစ္ မဟုတ္သူမ်ားလည္းျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ ၀င္ေရာက္အေရြးခံႏိုင္သည္ ျပဌန္းခ်က္မ်ားပါရိွသျဖင့္ ပထမဆံုးအႀကိမ္တြင္ စမ္းသပ္ၾကည့္သူမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုပုဂိဳလ္မ်ားမွာ ျပည့္သူလႊတ္ေတာ္သို႔ မေရာက္ရိွၾကဘဲ ေမာ္စကို(ေထာင္ထဲ)ကိုသာေရာက္သြားၾကၿပီး၊ အပိုဆုေၾကးအျဖစ္ နယ္ေျမခံပါတီယူနစ္မ်ားမွ ေကာ္မီတီ၀င္မ်ားလည္း တာ၀န္မွ ရပ္ဆဲခံခဲ့ၾကရသည္ကို ျပန္လည္သတိရမိပါသည္။ ထိုအတူ မေ၀းခဲ့ေသာ ကာလတစ္ခုကျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲသည္လည္း အသြင္ကူးေျပာင္ေရး ျဖစ္/မျဖစ္ကို အမ်ားအသိျဖစ္ပါသည္။ သို႔ပါရဳ္ ေရႊးေကာက္ပြဲအေပၚ သံသယရိွသူမ်ားကိုလည္း အျပစ္မဆိုသာေပ…..

ျမန္မာစာႏွင့္ ျမန္မာစကားသည္ ျမန္မာမ်ားကိုယ္တိုင္ပင္နားလည္ရန္ခက္ခဲလွပါသည္။ အဓိပါယ္ႏွစ္ခြ၊ သံုးခြစသည္ျဖင့္ ျဖစ္ေပၚေစေသာေ၀ါဟာရမ်ားရိွၾကပါသည္၊ သည္ေနရာတြင္ * သူတို႔* ဆိုေသာေ၀ါဟာရ၏ အဓိပါယ္မွာလည္း မိမိႏွင့္ အယူအဆ သေဘာထားမကိုက္ညီသူမ်ားကိုေဖာ္ညႊန္းသကဲ့သို႔ မိမိမွတပါး အျခားသူမ်ားကိုေျပာဆိုေရးသားရာတြင္ လည္းသံုးစြဲေလ့ရိွၾကပါသည္။

သတင္းစာဆရာႀကီးႏွင့္ DVB တို႔၏ Interview ကိုေလ့လာရတြင္ The Voice Weekly ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဦးသန္႔ျမင့္ဦးႏွင့္ မစြတာဂ်င္၀တ္တို႔ကို လည္းေကာင္းထိုက္ခိုက္စြတ္စြဲသည့္ အဓိပါယ္ေပၚလြင္မႈ မရိွဟုယူဆပါသည္။ ျပည္တြင္းျဖစ္သည့္ media အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္မႈ သတင္းစာဆရာႀကီးေျပာၾကားသကဲ့သို႔ေရးသားထုတ္လြင့္ တင္ျပခ်က္ မ်ားကို ေတြရိွေနရသည္မွာျငင္းကြယ္ရ်္ မရႏိုင္ေပ။ ယင္းပုဂိဳလ္မ်ားကိုသာ သတင္းစာဆရာႀကီးရည္ညႊန္းဟန္ရိွပါသည္။

ျမန္မာစာႏွင့္ ျမန္မာစကား၏ အနက္အဓိပါယ္ကိုလည္းသေဘာေပါက္သင့္ပါသည္။ ရုိးစင္းေသာျဖစ္ရပ္တစ္ခု၊ ေျပာဆိုေရးသားမႈတစ္ခုအား မိမိလိုရာဆြဲယူ ပံုေဖာ္ရန္မသင့္ဟု ယူဆပါသည္။ အကယ္ရ်္ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုမိုပံုေဖာ္မႈ မ်ားရိွေနပါက…. the voice weekly သည္လည္းတစ္စံုတစ္ရာေသာပေယာဂမ်ား ပူးကပ္ေနသည္ဟု ယူဆရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

အညတရ အစိုးရ၀န္ထမ္းေဟာင္းတစ္ဦး

About ahuntphonemyat

Journalist.

Discussion

One thought on “ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေရးသူအေတြး ဖတ္သူအျမင္

  1. you can ask the voice wheither killing monks on the streets in democracy or civilizations
    using law as they wish is democracy not allowing peaceful demonstration is civilization?
    ask them openly they can sue monks using fair law if the monks break the law no need to shoot.

    Posted by READER | October 1, 2009, 7:40 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: