စာနယ္ဇင္း, အႏုပညာ, ေဆာင္းပါး

ရသပညာဆိုတာကို ျမန္မာလို ဒီလိုျမင္ၾကည့္လိုက္တယ္…


Ahunt Phone Myatရသပညာဆိုတာကို ျမန္မာလို ဒီလိုျမင္ၾကည့္လိုက္တယ္

အံ့ဘုန္းျမတ္ (2009.MARCH 10)

ဒီလိုေျပာလိုက္လွ်င္ ဒီေကာင္းႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္နဲ႔ကြာလို႔ အထင္ခံရႏိုင္ပါတယ္။ အထင္လည္းမတက္ႏိုင္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူငယ္ေတြ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေတြး ျမင့္ျမင့္မားမားႀကံစည္မွ ကၽြန္ေတာ္ေနထိုင္တဲ့ တိုင္းျပည္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြဟာ အျမင့္ကိုေရာက္ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူငယ္ေတြဟာ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္မေတြး ျမင့္ျမင့္မားမားမႀကံစည္ပဲ ေနေနၾကမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုအျမင့္မ်ိဳးကိုမွ ေရာက္ႏိုင္မယ္လို႔မထင္မိပါဘူး။ ဒီအေပၚကိုေတာ့ အားလံုးနားလည္ လက္ခံၾကလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ ဒီအေနရာမွာလည္း ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ခ်င္စိတ္နဲ႔ ၀မ္းစာမျပည့္၀ပဲ ေရးသားလို႔ အမွားအယြင္းေတြ ပါေနခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း ၀ိုင္း၀န္းျပဳျပင္ေပးၾကဖို႔ လိုလိမ့္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။

ဆရာေဇယ်

ဆရာေဇယ်

ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ အၾကပ္အတည္းေတြကို အေျခခံၿပီး တိုးတက္ ျမင့္မားလာတဲ့ နည္းပညာရပ္ေတြေၾကာင့္ ကိုယ္စာကိုယ္ေရး၊ ကိုယ္သီခ်င္းကိုယ္ဆို၊ ကိုယ့္ပန္းခ်ီ ကိုယ္ဆြဲၿပီး ဘေလာ့ခ္စာမ်က္ႏွာေတြထက္ကို အႏုပညာပစည္းေတြ ေရာက္လာၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အပါအ၀င္ လူငယ္ေတာ္တာ္မ်ားမ်ားဟာ စက္တင္လူထုလႈပ္ရွား မတိုင္မွီပတ္၀န္း က်င္ေတြမွာ လုပ္ခ်င္ရာကို အာ႐ံုစူးစိုက္လုပ္မိရင္ ဘေလာ့ခ္ဂါဆိုတဲ့ဘ၀ကို ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္လာရတယ္။ ဒီမ်ိဳးဆက္လူငယ္ေတြမွာ တူညီတဲ့ခံယူခ်က္ကိုယ္ဆီ ရွိၾကလိမ့္မယ္လို႔လည္း ထင္မိပါတယ္။ ဒီခံယူခ်က္ ေတြကေတာ့ အမွန္တရားကိုျမတ္ႏိုးတယ္။ မဟုတ္တာကိုမခံခ်င္ဘူး။ ေခတ္မွီခ်င္တယ္။ ပညာတက္ ခ်င္တယ္။ လူေနမႈအဆင့္အတန္းျမင့္မားခ်င္တယ္ စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ ဒီလိုဆႏၵကိုယ္ဆီကို ပိုင္ဆိုင္ထား ၾကတဲ့ေတြ႕ဘ၀ေတြထဲက အရာေတြကိုထင္ဟပ္ေပၚလြင့္ေနေစဖို႔အတြက္ စာသားအေၾကာင္းအရာေတြ ကုိေရးသားရင္း ျမန္မာစာေပေခတ္တစ္ေခတ္ကို အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ စတင္ဖြင့္ဆိုခဲ့ၾက ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕က ခံစားခ်က္နဲ႔ လက္ေတြဘ၀ေတြကို ေရးသားပံုေဖာ္ၾကတယ္ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ မေၾကနပ္ ခ်က္ေတြကို ေဖာက္ခြဲရာအျဖစ္ အင္တာနက္ ဘေလာ့ခ္စာမ်က္ႏွာေတြကို အသံုးျပဳလာၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ စိတ္ရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵေတြ ေဖာ္ညႊန္းေျပာဆိုလာၾကတယ္ေပါ့ေလ။ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံုပါပဲ။ အေကာင္းေတြလည္းရွိသလို အဆိုးေတြလည္းရွိတယ္။ အမ်ားေကာင္းႀကိဳးအတြက္ ေရးသားေနၾကတာ ေတြရွိသလို လူပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာေတြကို ခ်ိဳ႕ႏွိမ္ေရးသားၾကတာေတြလည္းရွိတယ္ေပါ့။ အေကာင္းနဲ႔အဆိုးဆိုတာ ေလာကႀကီးထဲမွာ ရွိေနက် အရာေတြပဲေလ။ ဒီေနရာမွာ ကိုယ္က်င့္တရားကို အေျခခံတဲ့ ႐ႈျမင္သံုးသပ္မႈေတြ စံလြဲလာၾကတာမ်ိဳးေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒီပို႔စ္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ က ခံစားခ်က္ေတြကို အႏုပညာအသြင္ေဆာင္ၿပီး ရသအျဖစ္ပံုေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္တိုင္ခံယူထားတဲ့ စာေပအႏုပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အျမင္ေလး ေတြကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီအေပၚကို အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံုသေဘာထားကြဲလြဲႏိုင္ၾကတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘေလာ့ခ္ေတြကို ျမန္မာစာနဲ႔ ေရးသားေနၾကတဲ့ သူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ရသစာေပကို ဖန္တီးတဲ့ေနရာမွာ ျမန္မာပီပီ ျမန္မာဟန္ပါဖုိ႔လိုတယ္ျမင္မိတယ္ဗ်။ တစ္ေနက နားေထာင္မိတဲ့ တြံေတးသိန္းတန္းသီခ်င္းတစ္ပုဒ္လိုေပါ့ ကိုယ့္အေမ့ပါးက သနပ္ခါးဘယ္ ေလာက္ေမႊးတယ္ဆိုတာ သိထားေတာ့ ျမန္မာပီသတဲ့ လူမႈနီတိနဲ႔ ျမန္မာမႈေတြကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းျပန္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ရသပညာဆိုတဲ့စကားလံုးကို အဂၤလိပ္ဘာသာစကားနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ Aesthetics လို႔ ဆိုရမွာျဖစ္ၿပီး ဂရိေ၀ါဟာရ Aesthetikos က ဆင္းသက္လာတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒီ Aesthetics ရသပညာဆိုတဲ့ ပညာရပ္ကို အေနာက္တိုင္းမွာေတာင္ (၁၈) ရာစုမတိုင္မီအထိ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေလ့လာခ်င္းမရွိခဲ့ၾကသလို ပညာရပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ေတာင္ သတ္မွတ္ျခင္းမရွိခဲ့ၾကပါဘူး။ 1750 ျပည့္ႏွစ္ကိုေရာက္တဲ့အခါမွ ဂ်ာမန္အေတြး အေခၚပညာရွင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ေဘာမ္ဂါတင္က Aesthetics နာမည္နဲ႔ က်မ္းတစ္ေစာင္ကို စတင္ေရးသားျပဳစုလိုက္္မွ ပညာရပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ သီးသန္႔ပညာရပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ ေလ့လာအသိအမွတ္ ျပဳခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ Aesthetics ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္ေ၀ါ ဟာရကို အလွပညာအလွေဗဒသုခုမပညာ နဲ႔ ရသပညာ ဆုိၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးေခၚေ၀ါခဲ့ၾကေပမယ့္ ျမန္မာပညာရွင္အမ်ားစုကေတာ့ Aesthetics ကို ရသပညာ လို႔ လက္ခံအသံုးျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။

ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ရသပညာကို ေလ့လာမယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာလည္း အေရွ႕တိုင္ရသအေတြးအေခၚေတြပါ၀င္ ေနတဲ့ သုေဗာဓာလကၤာရက်မ္း လာ ရသအယူအဆ၊ ျမန္မာ့ဇာတိမာန္စစ္စစ္အႏုပညာ အယူအဆေတြနဲ႔ ဥေရာပအႏုပညာ အယူအဆဆိုတဲ့ အစိတ္အပိုင္း သံုးပိုင္းခြဲျခားၿပီး ျမန္မာပညာရွင္ေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ ဆရာေဇယ်၊ ဦးေရႊေအာင္စသူေတြက ေလ့လာခဲ့ၾကပါတယ္။ သုေဗာဓာလကၤာရက်မ္း ဟာ ပုဂံေခတ္မွာ ဗုဒၶအႏုပညာေတြနဲ႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီး ဒီက်မ္းပါ ရသကိုးပါးအျမင္ဟာလည္း ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြအေပၚကို မ်ားစြာ လႊမ္းမိုးခဲ့တယ္လို႔ ဆိုလို႔ရပါတယ္။ ဒီက်မ္းကိုေတာ့ ခရစ္ႏွစ္ 1200 ေလာက္မွာ သီဟိုဠ္ကၽြန္းက အရွင္သဃၤရကၡတမေထရ္ ေရးသားျပဳစုခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီက်မ္းအပါအ၀င္ အိႏၵိယအေတြးအေခၚ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ က်မ္းေတြျဖစ္တဲ့ ဘရတရဲ႕ နဋသွ်တၲရက်မ္း၊ ေမဒါ၀ိန္ရဲ႕ အလကၤာက်မ္း၊ ဘာအဟရဲ႕ ကဗ်ာလကၤာက်မ္းတို႔ဟာ လည္း သက္ကၠဘာသာကေန ပါဠိဘာသာကို ဘာသာျပန္ဆိုၿပီး ပါဠိဘာသာကေန ျမန္မာဘာသာကို ျပန္ဆိုေလ့လာခဲ ့ ၾကတာေတြလည္းရွိပါတယ္။

အေနာက္ဥေရာပမွာ အႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အယူ၀ါဒအသီးသီးေပၚထြန္းခဲ့သလို အေရွ႕တိုင္းအႏု ပညာမွာလည္း ဘ၀ဠ္ဌာယီဘာ၀ (၉) ပါး၊ ဗ်ာဘိစာရဘာ၀ (၉) ပါးတို႔ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။

ဘ၀ဠ္ဌာယီဘာ၀ (၉) ပါး

(၁) ရတိဠာယီဘာ၀ (အမ်ိဳးသမီး၊ အမ်ိဳးသားခ်စ္ႀကိဳက္ျခင္း)

(၂) ဟသဠာယီဘ၀ (ၿပံဳးရယ္ျခင္း)

(၃) ေကာဓဠာယီဘာ၀ (အမ်က္ေဒါသ ၾကမ္းၾကဳတ္ျခင္း)

(၄) ဟဌာယီဘာ၀ (ရဲရင့္ျခင္း)

(၅) ဘယဌာထိဘာ၀ (ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း)

(၆) ဇိ႐ုစၧယဌာယီဘာ၀ (ရြံ႕ရွာစက္ဆုတ္ျခင္း)

(၇) ၀ိမွယဌာယီဘာ၀ (အံ့ၾသျခင္း)

(၈) ေသာကဌာယီဘာ၀ (ေၾကာင့္ၾက ၾကင္နာျခင္း)

(၉) သမဌာယီဘာ၀ (ရင့္က်က္ ၿငိမ္သက္ျခင္း) တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ဗ်ာဘိစာရဘာ၀ (၉) ပါး

(၁) သဂၤါရ ရသ (ခ်စ္ခင္ျခင္း)

(၂) ဟသာရသ (ၿပံဳးရယ္ျခင္း)

(၃) ႐ုဒၶရသ (႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းျခင္း)

(၄) က႐ုဏာရသ (သနားၾကင္နာျခင္း)

(၅) ၀ီရရသ (ရဲရင့္ျခင္း)

(၆) ၀ိဘစၳရသ (ရြံ႕ရွာစက္ဆုတ္ျခင္း)

(၇) ဘယာနကရသ (ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ျခင္း)

(၈) ဗၻဳတရသ (အံ့ၾသျခင္း)

(၉) သႏၱရသ (တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္ျခင္း) တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ခဲ့ဘူးသေလာက္ကေတာ့ အႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေနာက္တိုင္းရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြေရာ အေရွ႕တိုင္းရဲ႕အေတြး အေခၚေတြတိုင္းမွာ ခံစားခ်က္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို အေလးေပးထားၾကတဲ့အျမင္မ်ား ကိုယ္စီရွိၾကေပမယ့္ အဲ့ဒီအျမင္ႏွစ္ခုလံုးမွာ ခံစားခ်က္ကို အေလးထားတာျခင္းတူညီေပမယ့္ ခံစားခ်က္ကို နားလည္လက္ခံပံုေတြမွာ ကြျပားျခားနားေနၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အေနာက္ဥေရာပ ရသဆိုင္ ရာအေတြးအေခၚတို႔ကို ျမန္မာတို႔ ၁၉ ရာစု အဂၤလိပ္ကိုလိုနီလက္ေအာက္သို႔ က်ေရာက္ၿပီးမွ အေတြ႕အထိမ်ားျပားလာခဲ့ၿပီး အဂၤလိပ္ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္အတူ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈတို႔ကိုပါ ေလ့လာသိရွိႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ျမန္မာရသပညာရွင္ေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ဆရာေဇယ်၊ ဆရာေဇာ္ဂ်ီႏွင့္ ဆရာဦးေရႊေအာင္တို႔ရဲ႕ ရသပညာဆိုင္ရာ အျမင္မ်ားမွာ ထင္ရွားေတြ႕ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေဇယ်ေရးသားခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြကိုေတာ့ ျမန္မာမ်က္ပြင့္ (ရြာဓေလ့၊ လူဓေလ့)၊ ျမန္မာမ်က္ပြင့္ (စာဓေလ့)၊ စာသဘင္ေဇယ်၏စာေဇယ်တတမ္းျမန္မာ့စာ ျမန္မာ့စိတ္ ျမန္မာ့မာန္စာေတြငါေတြ႕ဗမာ့အေရးႏွင့္ အႏုပညာအေတြး ႏွင့္ စာတိုေပစဆိုတဲ့စာအုပ္ေတြထင္ရွားတယ္လို႔သိရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေတာ့ တကသိုလ္မွာ ျမန္မာစာအဓိကေက်ာင္းသားမဟုတ္ခဲ့ေတာ့ ဒါေတြကို ေလ့လာခြင့္မရရွိခဲ့ပါဘူး။ ဆရာ ေဇယ်ရဲ႕ ရသအေပၚအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို ဆြဲထုတ္ၿပီး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဆားသည္ ဟင္းလ်ား၏ အခ်ဳပ္ျဖစ္ သကဲ့သို႔ ရသသည္ အႏုပညာ၏ အခ်ဳပ္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အႏုပညာရွင္တို႔သည္ အႏုပညာလက္ရာမ်ားတြင္ ရသကို ထည့္သြင္းရ မည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ အႏုပညာလက္ရာေတြကို ခံစားသူတို႔ကလည္း မိမိတို႔ဖတ္ေသာ စာ၊ ၾကည့္႐ႈေသာ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ဇာတ္သဘင္စသည္တို႔တြင္ ပါရွိေသာ ရသကို ခံစားတတ္ၾကရမည္။ လို႔ ဆိုခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို အႏုပညာဖန္တီးသူေရာ ခံစားသူပါ ရသအေပၚခံစားတက္ၾကမွသာလွ်င္ အႏုပညာလက္ရာမ်ား၏ အဆင့္အတန္းသည္ အထက္သို႔ ေရာက္ႏိုင္မယ္လို႔လည္း ဆရာေဇယ်ကဆိုခဲ့ပါ တယ္။

ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာလည္း ဘဘေလာ့ခ္စာမ်က္ႏွာေတြထက္မွာ စာေရးသားၾကတယ္ဆိုေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေပးခ်င္တဲ့ အသိ၊ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ခ်ျပခ်င္တဲ့ အႏုပညာပစည္းေတြကို ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ ေလာကအျမင္ေတြကို နက္နက္႐ိွဳင္းပံုေဖာ္ေျပာ ဆိုႏိုင္ၾကမလဲဆိုတာ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ဒီလုိပါပဲ ဘေလာ့ခ္ေတြကို ၀င္ေရာက္ၾကည့္႐ွဳ႕သူ စာဖတ္သူ၊ ပရိသတ္၊ အႏုပညာကိုခံစားသူတို႔ရဲ႕ ရသအေပၚ ဘယ္အတိုင္း အတာ အထိ နားလည္လက္ခံမႈရွိသလဲဆိုတာနဲ႔ ေလာကအျမင္နက္ရွိဳင္း ဘယ္အတိုင္းအတာ သိျမင္နားလည္မႈရွိသလဲ ဆိုတာနဲ႔ သူတို႔ေတြရဲ႕ ေလာကအျမင္ေတြကို ဘယ္လိုျမႇင့္တယ္ေပးရမယ့္ဆိုတဲ့ အႏုပညာဖန္တီးသူရဲ႕ တာ၀န္ဆိုတာ အေရးႀကီးလွပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္ထိေန႔ ဖတ္႐ွဳ႕ေနၾကရတဲ့ အင္တာနက္ ဘေလာ့ခ္စာမ်က္ႏွာေတြဟာ ယဥ္ေက်းမႈေရးရာအရ၊ လူမႈေရးေရးရာေတြအရ၊ လူ႔က်င့္၀တ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြအရ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာမရွိပဲ လြတ္လပ္စြာေရးသားခြင့္ရရွိၾကတဲ့အတြက္ ဘေလာ့ခ္ေရးသားသူ တစ္ေယာက္ခ်င္းနဲ႔ေရာ ဖတ္႐ွဳသူတစ္ေယာက္ခ်င္းအေပၚမွာပါ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြ အမ်ားအျပားရွိေနသလို ပရိသတ္ရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈအတြင္းမွာလည္း သြားၿပီး အစြန္းအထင္းေတြဆြဲထင္ေစတက္တာမို႔ သတိျပဳမိၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးရဲ႕ ရသအေပၚခံစားတက္မႈဟာ အေနာက္တိုင္းသားေတြရဲ႕ ရသခံစားတက္မႈအသိနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားတယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆမိလို႔လိုပါ။ အယူ၀ါဒပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ ရသကိုခ်င္းကပ္ၾကပံုနဲ႔ စိတ္ခံစားမႈ အေတြ႕အျမင့္ကို ဦးစားေပးခံစားတက္ၾကတယ္လို႔ ယူဆလို႔ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးအမ်ားစုဟာ ရသနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ အေနာက္အေတြးအေခၚကိုေရာ အေရွ႕အတိုင္းအေတြးအေခၚေတြပါ ကိန္းေအာင္း ေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အႏုပညာပစည္းတစ္ခုကို ခံစားဖို႔သက္သက္မဟုတ္ပဲ လက္ေတြ႕ဘ၀ျဖစ္စဥ္ေတြထဲမွာ အစားထိုးထည့္သြင္းတြက္ ခ်က္ခံစားၿပီး ေလာကအျမင္ကို ရသခံစားရင္ သင္ယူၾကတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိေနၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘေလာ့ခ္ဂါေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္ထင္ရာ ကိုယ္ျမင္ရာေရးသားေနၾကတာမ်ိဳးကို ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး ေခတ္စနစ္ဆိုးနဲ႔ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ျမန္မာလူငယ္ေတြရဲ႕ ေလာကအျမင္ေတြကို ဘယ္လိုဘယ္ပံုျမႇင္တင္ေပးၾက မလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ဘေလာ့ခ္ဂါအားလံုးကို ေမးျမန္းလိုက္ရင္ ဒီပို႔စ္ေလးကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္လည္း အခ်ိန္ရရင္ရသလို ရသပညာနဲ႔ပတ္သက္တာေတြကို ေရးသားတင္ျပေပးသြားပါ ဦးမယ္။

အံ့ဘုန္းျမတ္

(2009.MARCH 10)

(မွတ္ခ်က္။ ။ အေကာင္းျမင္နဲ႔ျဖစ္ေစ၊ အဆိုးျမင္နဲ႔ျဖစ္ေစ ေ၀ဖန္အႀကံေပးႏိုင္ပါတယ္။)

About ahuntphonemyat

Journalist.

Discussion

7 thoughts on “ရသပညာဆိုတာကို ျမန္မာလို ဒီလိုျမင္ၾကည့္လိုက္တယ္…

  1. ဖိုးခြား ဆိုတဲ့ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ကိုစသိတုန္းက
    ဒီလိုမွန္းမသိခဲ့ဘူး..တကယ္ေတာ့ စာေပနယ္ထဲမွာ
    ဆက္ရွိေနသင့္ေသးတဲ့သူတစ္ေယာက္ပဲ…
    ေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ရသစာေပနိဒါန္း ၊ဦးေရႊေအာင္ ရဲ႕ ရသစာေပရဲ႕ရသ
    စတာေတြက လူတိုင္းဖတ္သင့္တဲ့စာအုပ္ေတြပါ..
    သုေဗာဓာလကၤာရက်မ္းကေတာ့ရွာရခက္ပါလိမ့္မယ္
    ၿမန္မာေတြရဲ႕ရသခံစာမႈကအေနာက္ကလူေတြရဲ႕ရသခံစားမႈနဲ႔ကြာတယ္ဆိုတာေလးကိုလည္း
    ေထာက္ခံသြားပါတယ္။

    Posted by မေနာ္ဟရီ | March 10, 2009, 4:31 am
  2. ရည္ရြယ္ခ်က္ေလးေကာင္းတယ္
    ေစတနာပါတယ္ဗ်ာ။
    ဒါေပမယ္႔အစ္ကိုေျပာသလို ခ်င္႔ခ်င္႔ေရးဖို႔ဆိုတာက
    ဘယ္လိုမ်ိဳးလည္းသိပ္မရွင္းေသးဘူး။ ထပ္ေျပာျပပါဦး

    Posted by ကိုဂစ္တာ | March 10, 2009, 4:38 am
  3. ဟိုက္႐ွားပါ.. တကယ္ေကာင္းတာပဲဗ်ိဳ႕. ေရးသင့္တယ္ဗ်…. ဟုတ္ကဲ့

    ဘေလာဂ္ကေတာ့ ကိုယ္တိုင္တည္းျဖတ္သူ၊ စာေရးသူ၊ ဒီလိုပါပဲ။ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကေတာ့ စာေရးသူေကာ စာဖတ္သူေတြေကာ ထိေရာက္ေနပါတယ္.. .ေက်းဇဴးပါ

    Posted by လင္းဦး(စိတ္ပညာ) | March 10, 2009, 5:18 am
  4. Follower ထဲ ထည့္သြားတယ္…. :)

    Posted by လင္းဦး(စိတ္ပညာ) | March 10, 2009, 5:20 am
  5. ေလ့လာမွတ္သားသြားပါတယ္ခင္ဗ်ာ..
    ရသ ခံစားမွဳ တစ္ခုခု ေလာက္ ေပးႏိုင္ဖို ့အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားရအံုးမယ္ဆိုတာ လက္ခံသေဘာေပါက္ၿပီးသားပါ..
    ေလးစားစြာၿဖင့္

    Posted by ဖိုးစိန္ | March 10, 2009, 6:56 am
  6. ဆရာတကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ရဲ့ ခက္သိမ္းကလ်ာ ရႈဖြယ္သာတည္းကိုလည္း ဖတ္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။

    ေဆာင္းပါး ေကာင္းပါတယ္။ ေအာက္မွာ ရည္ညႊန္းကိုးကားစာရင္း ေပးသင့္တယ္။

    သင္ကာ

    Posted by သင္ကာ | March 10, 2009, 8:26 am
  7. ဒီဘေလာ့ဂ္ကို အရင္ကတည္းက တခါတေလ လာဖတ္ဖူးေနတာပါ။ က်ေနာ့္ဘေလာ့ဂ္ကို လာလည္ၾကသူေတြရဲ့ လာရာလမ္းေၾကာင္း လင့္ခ္ကတဆင့္ ဆိုပါေတာ့…။ :)

    ရသနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အခ်က္အလက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ တင္ျပထားတာ ပညာရပါတယ္။ မွတ္သားစရာေတြလဲ အမ်ားႀကီးမုိ႔ ဖတ္ဖို႔ တကူးတက ဖိတ္တာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔လဲ ေရးတဲ့သားတဲ့အခါ ခ်င့္ခ်ိန္ရတာေပါ့။ မေျပာရဲေျပာရဲနဲ႔ တခုေလာက္ေတာ့ ေျပာၾကည့္မလို႔…၊ ကိုအ့ံဘုန္းျမတ္ စာထဲမွာ စာလုံးအက် (သတ္ပုံမ်ားတာမဟုတ္) ေတြ အတန္ငယ္ ပါတာေတြ႔လိုက္ရတယ္။ ဘယ္လိုေခၚမလဲ အရသာေကာင္းတဲ့ ထမင္းလုပ္မွာ ခဲလုံးပုစိေကြးေလးေတြ ကိုက္မိသလို တူေနလို႔ပါ။ ဆရာလုပ္သလိုျဖစ္ရင္ ေဆာရီး။ :)

    Posted by ကလိုေစးထူး | March 10, 2009, 10:07 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: