ေဆာင္းပါး

ျမန္မာေမာ္ဒန္၀တၴဳေရစီးေၾကာင္း (၁)


ဆရာသစၥာနီ

ဆရာသစၥာနီ

ျမန္မာေမာ္ဒန္၀တၴဳေရစီးေၾကာင္း (၁)

သစၥာနီ

(၁)

၁၉၇၀ ခုႏွစ္တစ္၀ိုက္တြင္ ျမန္မာေမာ္ဒန္သည္ စတင္အေျခတည္ခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာေမာ္ဒန္၀တၴဳမ်ား မွာမူ၊ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု ေနာက္က်ကာ ၁၉၈၀ ေနာက္ပိုင္းမ်ားက်မွသာ စတင္ျဖစ္ေပၚလာသည္ကိုေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္သတိျပဳမိသည္မွာ ယခင္က႐ုပ္ရွင္ပေဒသာမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ သန္းဦးလိႈင္ (သူသည္ ေမာ္ဒန္ကို လိုလားေသာ လူငယ္အယ္ဒီတာတစ္ဦးျဖစ္ကာ၊ ႐ုပ္ရွင္ပေဒသာတြင္လည္း ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမ်ားကို ေနရာေပးခဲ့သူ ျဖစ္သည္။) စီစဥ္ေသာ ႐ုပ္ရွင္ေကာင္စီမဂၢဇင္းပါ ျမင့္သန္း (ၾသစေတးလ်) ၏ ၀တၳဳတိုေလးမ်ားျဖစ္သည္။ ကိုျမင့္ သန္း၏ ၀တၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္တြင္ သူ႔၀တၴဳတိုတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည့္ “ခ်စ္ျခင္းအတြက္ အျခားတစ္ေနရာ” ၀တၳဳ ေဖာ္ျပႏွစ္ကို ၁၉၈၂ ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထိုအခ်ိန္ေလာက္မွာပင္ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ကလည္း ေမာ္ဒန္၀တၳဳတို ေတြေရးသားေလသည္။ သူ႔၀တၳဳတိုကို ကၽြန္ေတာ္အေစာဆံုးသတိျပဳမိသည္မွာ “ကံ့ေကာ္ပင္ေအာက္က ေအးျမ ေသာမီးလွ်ံ” ျဖစ္ကာ၊ စီးပြားေရးတကသိုလ္ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းတစ္ခုတြင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေဇာ္၏ ေနာက္ဆံုးထုတ္ ၀တၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ “မိုးပိေတာက္စကားေျပမ်ား” တြင္ ထို၀တၳဳတိုကို စီးပြားေရးတကသိုလ္ႏွစ္လည္မဂၢဇင္း ၈၀-၈၁ ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ထိုအခ်ိန္က ထို၀တၳဳမ်ိဳးကို ျပင္ပမဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပရန္မလြယ္ကူပါ။ ထိုစဥ္က ဆရာေဇာ္သည္ စီးပြားေရးတကသိုလ္ ျမန္မာစာဌာနမွဴးဟုထင္ပါသည္။ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းတြင္လည္း ျမန္မာစာ အယ္ဒီတာျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ထပ္ျပင္ပတြင္ စတင္ေဖာ္ျပခံရေသာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၏၀တၳဳမွာ “ေနယ်ေဒါသ” ျဖစ္ၿပီး စစ္ေတြေနာင္လတ္အယ္ဒီတာလုပ္သည့္ ဂီတပေဒသာမဂၢဇင္းတြင္ျဖစ္သည္။ (ထုိစဥ္က ထိုမဂၢဇင္းကို စီစဥ္ ထုတ္ေ၀ေနသူ ကိုသန္းေအာင္မွာလည္း စီးပြားေရးတကသိုလ္မွ နည္းျပဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည္။) ယင္းမွာ ျမန္မာ ေမာ္ဒန္၀ထၳဳတိုမ်ားျဖစ္ထြန္းစက အေျခအေနပင္ျဖစ္ပါသည္။

ပန္းဆိုးတန္းလမ္းမေပၚက စာအုပ္အေဟာင္းအေရာင္းဆိုင္မ်ား

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္းမေပၚက စာအုပ္အေဟာင္းအေရာင္းဆိုင္မ်ား

က်န္လူတခ်ိဳ႕မွာ လက္ရွိသ႐ုပ္မွန္၀တၳဳတိုမ်ားကိုလည္း အားရေက်နပ္ျခင္းမရွိသျဖင့္ ပင္မေရစီးေၾကာင္းမွ လမ္းခြဲထြက္ ရန္ စမ္းသပ္မႈျပဳသည့္ ၀တၳဳတိုမ်ားကို ေရးသားေနၾကဆဲျဖစ္ သည္။ တခ်ိဳ႕မွာ စိတ္ခံစားမႈသက္သက္ကို ဦးစားေပးေသာ ၀တၳဳတိုမ်ားျဖစ္သည္။ ဥပမာ ေမာင္ရန္ပိုင္၊ သဲအိမ္ေမာင္ေန၀ါ၊ ေျမခ်စ္သူ၊ ကိုေဆြစသူတို႔။ ကၽြန္ေတာ္၏ျပတင္းေပါက္ကေလး (၁၉၈၄ ႐ုပ္ရွင္မ်က္မွန္) ငန္းနဲ႔ေရ (ဂီတပေဒသာ ၁၉၈၅) Semi Modern အမ်ိဳးအစားဟု သတ္မွတ္ႏိုင္သည္။ (ကၽြန္ေတာ္၏ ေနာက္ပိုင္းလူစီးရီး၀တၳဳတိုမ်ားမွာ ထို၀တၳဳမ်ား၏ ေနာက္ဆက္ တြဲဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။)

ထို႔ေနာက္တြင္မူ ေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုမ်ားကို အသားေပး ေဖာ္ျပသည့္ ကိုတင္ကိုေအာင္၏ “ဟန္သစ္” မဂၢဇင္း ထြက္ေပၚ လာသည္။ ျမန္မာစာေပေလာကတြင္ ေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုမ်ား အင္ႏွင့္အားႏွင့္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ ထိုမဂၢဇင္းက ႀကီးစြာေထာက္ပံ့ေပးခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပင္ ေမာ္ဒန္၀တၳဳမ်ားကို အစဥ္တစိုက္ေရးခြင့္ရခဲ့ကာ ေနမ်ိဳး၊ ခ်စ္ထူးစသည့္ေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုေရးသူ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ ဟန္သစ္ကိုအားက်ကာ တခ်ိဳ႕မဂၢဇင္း အနည္းငယ္ကလည္း ေမာ္ဒန္၀တၳဳမ်ားကို ေနရာေပးလာသည္။ ဥပမာ ခ်စ္၀င္းေမာင္၏ ရနံ႔သစ္မဂၢဇင္း။

(၂)

ဂႏၴ၀င္မွလမ္းခြဲထြက္ေသာ ေခတ္စမ္းကဗ်ာကို ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကည့္ တကသိုလ္မွ လူငယ္အခ်ိဳ႔သည္ ၀ီလ်ံဘလိတ္၊ ဂၽြန္ကိ၊ ရွယ္လီ၊ ၀စ္စ၀ပ္တို႔လို ႏိုင္ငံျခားကဗ်ာမ်ားကို ဖတ္႐ႈကာအားယူခဲ့ၾကရသလို….

ျမန္မာေမာ္ဒန္ကဗ်ာေရးသူမ်ားသည္လည္း ထင္႐ွဴးပင္ရိပ္အပါအ၀င္ တီအက္စ္အဲလိေယာ့၊ မာယာေကာ့ စကီး၊ နီ႐ူဒါ၊ ပိုးပါးမွအစ္ ဟိုးလတ္၊ အက္ဇင္ဘာဂ်ာတို႔အဆံုး အေနာက္တိုင္းကဗ်ာ (တခ်ိဳ႕ဘာသာျပန္) မ်ားကို ဖတ္႐ႈကာ အသိအျမင္အာ႐ံုခံစားမႈတို႔ကို အေျပာင္းအလဲလုပ္ခဲ့ၾကရသည္။

ျမန္မာေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုေရးသူတို႔အတြက္ အဓိကအေထာက္အပံ့ျဖစ္ခဲ့သည့္ စာအုပ္တခ်ိဳ႕မွာ အဂၤါေန႔ႏွင့္ အျခား၀တၳဳတိုမ်ား (ဂ်ာမန္၀တၳဳမ်ား ဘာသာျပန္)၊ ဆရာဦးကိုယုႏွင့္အဖြဲ႕ ဘာသာျပန္ ဂ်ာမန္စာေပႏွစ္တြဲ၊ ဂ်ာမန္ သံ႐ံုးမွ ထုတ္ေ၀သည့္ လွသမိန္ဘာသာျပန္ေသာ (P.E.N) ဂ်ာမန္လက္ေရြးစင္၀တၳဳ၊ အက္ေဆးကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္ တို႔ျဖစ္ေလသည္။


အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ဖတ္႐ႈႏိုင္သူမ်ားအတြင္ ဆူးေလဘုရားလမ္းစာအုပ္ဆိုင္တြင္ အလြယ္တကူ ၀ယ္ယူ ႏိုင္သည့္ ပင္ဂြင္းေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုမ်ားအတြဲ (Penguin Modern Stories) မ်ားျဖစ္သည္။ အတြဲတစ္တြဲစာေရးသူ သံုး၊ ေလးေယာက္ပါကာ ဆယ္တြဲေက်ာ္ရွိသည္။ ထို႔ေနာက္ ပင္ဂြင္းမွပင္ထုတ္ေ၀သည့္ Writing Today အတြဲမ်ားျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံအလိုက္ထုတ္ေ၀ျခင္းျဖစ္ကာ အေမရိကန္၊ လက္တင္အေမရိက၊ အာဖရိက၊ ျပင္သစ္၊ အီတလီ၊ ဂ်ာမနီ၊ ခ်က္ကိုစလိုဗက္ကီးယား၊ ကေနဒါ၊ က်ဴးဘား၊ ဂ်ပန္စသျဖင့္ အေတာ္စံုစံုလင္လင္ရွိသည္။ ထိုအထဲတြင္ လတ္တေလာသူတို႔ဆီတြင္ ေရးသားေနသည့္ ၀တၳဳတို၊ ကဗ်ာ၊ အက္ေဆးစသည္တို႔အတြက္ ရတနာသိုက္သဖြယ္အက်ိဳးျပဳခဲ့ေလသည္။ ထိုျပင္ ဗာဂ်ီနီးယား၀ုဖ္၊ ဂ်ိမ္းဂြ်ိဳက္၊ ေသာမတ္မန္း၊ လူ၀စ္ေဘာ ဂတ္စသူတို႔၏ ၀တၳဳတိုေတြကိုပါ ေလ့လာႏိုင္ခြင့္ရခဲ့သည္။

(၃)

၁၉၉၀ တြင္ ၿငိမ္းေအးအိမ္စီစဥ္ထုတ္ေ၀သည့္ “သရဖူ” မဂၢဇင္းထြက္လာခဲ့သည္။ ထိုသူသည္ ေမာ္ဒန္မႈ ကို ေလးစားခံုမင္သူျဖစ္ရာ ေမာ္ဒန္စာေပသည္ ပိုၿပီးဖြံ႕ၿဖိဳးစည္ပင္လာသည္။ (တကယ္ေတာ့ ေမာ္ဒန္စာေပသည္ ဟန္သစ္မဂၢဇင္းကာလကပင္ လူလားေျမာက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။) သရဖူကို ပို႔စ္ေမာ္ဒန္၏ ေျခလွမ္းအသစ္ဟုဆိုႏိုင္ သည္။ လူေဟာင္းေမာ္ဒန္၀တၳဳေရးသူမ်ားသာမက လူငယ္ေမာ္ဒန္၀တၳဳေရးသူအသစ္မ်ားကိုပါ ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့ သည္။ ထင္ရွားသူႏွစ္ဦး တာရာမင္းေ၀ႏွင့္ မင္းခိုက္စိုးစန္တို႔ ေပၚထြန္းလာခဲ့သည္။ ေမာ္ဒန္၊ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္စာေပ သေဘာတရားမ်ားျဖန္႔ျဖဴးရာေနရာလည္းျဖစ္လာသည္။ ေမာင္ေမာင္ေဇယ်၊ ျမတ္သစ္တို႔စာေတြ ေတြ႕လာရ သည္။ ေနမ်ိဳးေရးအားေကာင္းဆဲ။ ေက်ာ္စြာထက္ႏွင့္ ကိုကို (အမရပူရ) တို႔က ေမာ္ဒန္ႏွင့္ခပ္ခြာခြာ။ သရဖူမဂၢဇင္း ရပ္ဆိုင္းသြားေသာအခါ ေမာ္ဒန္အင္အားစုေတြ ၿပိဳကြဲျပန္႔ႀကဲသြားသလိုထင္ရသည္။ သို႔ေသာ္ မဂၢဇင္းအေတာ္မ်ား မ်ားမွာပင္ ေမာ္ဒန္၀ထၳဳတိုေတြ ေနရာရသျဖင့္ ေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားစရာအေၾကာင္းမရွိ။ သ႐ုပ္ မွန္ႏွင့္အစဥ္အလာလမ္းေၾကာင္းမွ လမ္းခြဲထြက္လာသည့္ နည္းပညာအရေရာ ပံုသ႑ာန္ပါျခားနားသည့္ ျမန္မာ ေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုမ်ား ၾကြယ္၀စြာရွိေနခဲ့တာ အေသအခ်ာျဖစ္လာသည္။

၂၀၀၀ ခုႏွစ္အလြန္ ျမန္မာေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုမ်ား၏ အေျခအေနမွာ မည္သို႔ရွိသနည္း။ ယင္းမွာ မၾကာခဏ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ႀကံဳတိုင္း အေမခံရေလ့ရွိေသာ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ ေယဘူယ်ေျဖဆိုရလွ်င္ ယေန႔ျမန္မာေမာ္ဒန္၀တၳဳ တိုမ်ား၏ အေျခအေနမွာ ျမန္မာေမာ္ဒန္ကဗ်ာမ်ား၏ အေျခအေနလိုပင္ ထိုက္တန္သည့္ တစ္ေနရာေရာက္ေန သည္။ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ထုတ္ေ၀ေနသည့္ မည္သည့္မဂၢဇင္းကိုပဲပို႔ပို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ျမန္မာေမာ္ဒန္၀တၳဳတို မ်ားမွာ အလြယ္တကူေဖာ္ျပခံရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုပရိသတ္အခုိင္အမာရွိေနတာ ထင္ ရွားသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုမ်ားကို စုစည္းထုတ္ေ၀ရာ တခ်ိဳ႕စာအုပ္မ်ားမွာ ဒုတိယအႀကိမ္၊ တတိ ယအႀကိမ္႐ိုက္ႏွိပ္ေရာင္းခ်ရသည္။ (၁) စကဴေပၚက သစ္ပင္၊ (၂) ဗႏၶတ္ႏွင့္ အျခား၀တၳဳတိုမ်ား၊ (၃) လက္ေရြးစင္ ေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုမ်ား၊ (၄) ျပာျဖစ္သြားေသာပန္းသီး၊ (၅) ၀တၳဳတိုေျခာက္ဆယ္စသျဖင့္ တျခားသူမ်ား (ဥပမာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၊ ေနမ်ိဳး၊ မင္းခိုက္စိုးစန္၊ တာရာမင္းေ၀) စသျဖင့္လည္း ေရာင္းၾကရသည္။ စုေပါင္းထုတ္ေ၀ေသာ စာအုပ္မ်ားလည္း ေအာင္ျမင္သည္။

အမ်ားက ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ႏိုင္ေသာ အခ်က္ကို ေထာက္ျပကာ ျမန္မာေမာ္ဒန္၀ထၳဳတိုမ်ား၏ အနာ ဂတ္အလားအလာကို သိခ်င္ၾကသည္။ ထိုအခ်က္မွာ ျမန္မာေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုေရးသူအသစ္မ်ား ဘာေၾကာင့္ေပၚ ထြန္းမလာသနည္းဟူေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ယခုေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုေရးသူမွာ လက္ခ်ိဳးေရတြက္လို ရႏိုင္ေသာ အေျခအေနျဖစ္သည္။ အစဥ္တစိုက္ေရးသူဟူရ်္ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၊ ေနမ်ိဳး၊ ကၽြန္ေတာ္၊ မင္းခိုက္စိုးစန္စသူတို႔မွ်သာ ရွိသည္။ ျမတ္သစ္ႏွင့္ ေမာင္ေမာင္ေဇယ်က တစ္ခါတစ္ရံ။ သရဖူေခတ္က ေရးခဲ့ၾကေသာ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ား (နန္းႏြယ္၊ ကိုယ္ထိုက္၊ ရွင္ေဒ၀ီတို႔မွအစ) ေရးသားတာမေတြ႕ရေတာ့ေပ။ ဟန္သစ္တစ္ေခတ္က ေပၚထြန္းလာ ေသာ ခ်စ္ထြန္း၊ တြတ္တြတ္ေမာင္စသူတို႔လည္း ဟန္သစ္ႏွင့္အတူ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကသည္။ ဒါဆို လူငယ္ ေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုေရးသူေတြ မရွိၾကေတာ့ဘူးလား။

ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေျပာရရင္ အေတာ္မ်ားမ်ားပင္ရွိေနပါသည္။ သို႔ေသာ္သူတို႔မွာ ေနရာေပးေဖာ္ျပျခင္း မခံရသျဖင့္ တိမ္ျမဳတ္ေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ လက္ရွိမဂၢဇင္းမ်ားအေနျဖင့္ မည္သည့္မဂၢဇင္းတြင္မဆို နာမည္ရွိၿပီး ေသာ ေမာ္ဒန္စာေရးဆရာတို႔၏ ၀တၳဳတိုမ်ားကို ေဖာ္ျပေပးရန္၀န္မေလးၾကေသာ္လည္း ကေလာင္သစ္မ်ား၏ ေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုမ်ားကို အသံုးျပဳမႈမရွိသေလာက္နည္းပါေနတာကိုေတြ႕ရသည္။ သာဓကတစ္ခုျပပါမည္။ မၾကာခင္ တစ္ႏွစ္က နရီမင္းႏွင့္ ေမာင္ေဒးစီစဥ္ထုတ္ေ၀သည့္ “ဟန္သစ္” မဂၢဇင္းတြင္ ကေလာင္သစ္ေမာ္ဒန္စာေရးဆရာ တို႔၏ ၀တၳဳတိုအေတာ္မ်ားမ်ားကို ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည္။ ထိုေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုမ်ားမွာ အားရေက်နပ္ဖြယ္အဆင့္ လည္းရွိသည္။ ေမာ္ဒန္စာေပသေဘာတရားေတြ ေရးေနေသာ ေအာင္ခင္ျမင့္ကအစ ဧဇံ၊ ေတဇာဘုန္းေခါင္၊ စိုင္းလူ၊ စိုးမိုးယံ၊ သူရသစ္ (Y.U) ၊ သူရနီ၊ မ်ိဳးညိန္းေဇာ္၊ ဆက္သုန္း၊ ေမာင္ၾကည္၊ သဲထူး၊ အိမ္ေ၀းသူစသည့္လူ ေတြျဖစ္သည္။ ယခုဟန္သစ္မရွိေသာအခါ သူတို႔ကိုလည္း မေတြ႕ရေတာ့ေပ။

ေသခ်ာတာတစ္ခုေတာ့ရွိသည္။ ေမာ္ဒန္၀တၳဳဖတ္ပရိသတ္အခုိင္အမာရွိေနသလို ေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုေရးသူ ေတြလည္း အင္နဲ႔အားနဲ႔ရွိေနပါသည္။ ေမာ္ဒန္စာေပ (၀တၳဳတို) မ်ားကို အေလးေပးေဖာ္ျပမည့္ (တစ္ေခတ္က ဟန္သစ္လို၊ သရဖူလို) မဂၢဇင္းမ်ိဳးသာ အဓိကရွိဖို႔လိုအပ္ေနပါေတာ့သည္။

သစာနီ

(မွတ္ခ်က္။ ။ 2009 ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလထုတ္ လိႈင္းသစ္မဂၢဇင္း၊ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၁ တြင္ေဖာ္ျပပါရွိခဲ့ေသာ ဆရာသစာနီ၏ “ျမန္မာေမာ္ဒန္၀တၴဳေရစီးေၾကာင္း” ေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္ကူးယူတင္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါသျဖင့္ ကိုးကားခ်က္အားေဖာ္ျပၿပီး လြတ္လပ္စြာ ကူးယူေဖာ္ျပႏိုင္ပါသည္။)

About ahuntphonemyat

Journalist.

Discussion

One thought on “ျမန္မာေမာ္ဒန္၀တၴဳေရစီးေၾကာင္း (၁)

  1. ကိုရဲလည္းသူ႔အ၀န္းအ၀ိုင္းေလးထဲကေနသိပ္မထြက္သလိုပဲ..ၾကားရင္ေတာ့သတ္ခံရမွာေပါ့ း)
    ေနာက္လူေတြထဲက သဲထူးက တာရာမင္းေ၀ ဆန္တယ္။ဒါေပမယ့္ သူ႔လမ္းသူခြဲထြက္ေနၿပီ..
    သူရနီ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ကြဲထြက္တယ္ သူ႔အိုင္ဒီယာနဲ႔သူ
    ေနာက္ ဧဇံ ..သူလည္းေကာင္းတယ္။က်န္တာေတြကေတာ့…သိပ္ၿပီးမေတြ႕ရပါဘူး
    ကိုၿငိမ္း ကေတာ့ မဂၢဇင္းၿပန္ထုတ္မလားးေမးရင္ ေခ်ာင္းသာသြားၾကရင္ေကာင္းမယ္ဆိုပဲ …း)

    Posted by မေနာ္ဟရီ | February 26, 2009, 7:12 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: